ارورهای ماشین لباسشویی نف

ارورهای ماشین لباسشویی نف

ارورهای ماشین لباسشویی نف زمانی نشان داده می شود که یکی از قطعات دستگاه شما دچار نقص فنی شده و نیاز به تعمیرات داشته باشد. در صورت اطلاع از معنای هر ارور می‌توانید در زمان بروز مشکل بهترین اقدام را انجام دهید. عیب یابی و تعمیرات نف به دلیل پیچیدگی ساخت دستگاهها، کار آسانی نیست. بنابراین توصیه می‌شود اگر دانش و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، حتما از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

ارورهای ماشین لباسشویی نف:

در زیر به صورت خلاصه به تمامی کدهای خطا (ارورهای) لباسشویی نف می پردازیم:

ارورهای ماشین لباسشویی نف

ارور F16,E16:

ارور F16 یا E16 ماشین لباسشویی NEFF زمانی نمایش داده می شود که درب ماشین لباسشویی باز باشد یا میکروسوئیچ درب دستگاه خراب شده باشد.

راه حل: برای رفع ارور F16 یا E16 ماشین لباسشویی نف درب دستگاه را ببندید. میکروسوئیچ درب لباسشویی را بررسی نموده و در صورت لزوم آن را تعویض نمایید.

ارور F17,E17:

دلیل اصلی نمایش ارور F17 یا E17 ماشین لباسشویی نف، مشکلات مربوط به آبگیری دستگاه است. در چنین شرایطی میزان آب درون ماشین لباسشویی قابل تنظیم نبوده و سنسور تشخیص سطح آب از کار افتاده است. ممکن است شیلنگ های ورودی پشت ماشین لباسشویی مسدود یا پیچ خورده باشند.

راه حل: برای برطرف کردن ارور F17 یا E17 ماشین لباسشویی نف اقدامات زیر را انجام دهید:

  • شیر آب ورودی به ماشین لباسشویی نف را بررسی کنید، آبی که وارد ماشین لباسشویی می شود، باید پر فشار باشد.
  • وضعیت سنسور تشخیص میزان سطح آب دستگاه را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض نمایید.
  • در صورت مسدود بودن یا پیچ خوردگی شیلنگ‌های ورودی پشت دستگاه آن را تمیز یا صاف کنید.
ارورهای F17,E17 ماشین لباسشویی نف

ارور F18,E18:

ارور F18 یا E18 ماشین لباسشویی نف زمانی نمایش داده می شود که مدت زمان تخلیه آب دستگاه طولانی شود و دستگاه قادر به تخلیه درست آب نباشد. در واقع دلیل نمایش ارور F16 یا E16 ایراد در پمپ تخلیه لباسشویی نف می باشد.

راه حل: برای برطرف کردن ارور F18 یا E18 در لباسشویی نف، ابتدا دستگاه را خاموش کرده و سپس روشن نمایید. 

ماشین لباسشویی

ارور F19,E19:

دلیل اصلی نمایش ارور F19 یا E19 ماشین لباسشویی نف ایراد در سیستم گرمایش آب می باشد. در واقع زمانی که مدت گرم شدن آب در لباسشویی نف طولانی شود، ارور F19 یا E19 نمایش داده می شود.

راه حل: برای رفع ارور F19 یا E19 ماشین لباسشویی نف ابتدا ولتاژ دستگاه را بررسی نمایید. سپس المنت لباسشویی را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض نمایید.

ارور F20,E20:

ارور F20 یا E20 ماشین لباسشویی NEFF زمانی نمایش داده می شود که سنسور دما دچار مشکل شود، به طوری که دستگاه بطور سریع و غیرمنتظره ای گرم می شود.

راه حل: برای برطرف کردن ارور F20 یا E20 در لباسشویی نف ابتدا دستگاه را خاموش و مجددا روشن نمایید. سپس سنسور حرارتی را بررسی کنید. در صورتی که ارور F20 یا E20 برطرف نشد، برای بررسی تخصصی از تعمیرکاران داره چاره کمک بگیرید.

ارور F23,E23:

ارور F23 یا E23 ماشین لباسشویی نف زمانی در صفحه نمایش دستگاه نشان داده می شود که آکواستاپ در ماشین لباسشویی نف فعال شود. ممکن است در بخش تامین آب دستگاه مشکلی وجود داشته باشد و لباسشویی دچار نشتی آب شود.

راه حل: برای برطرف کردن ارور F23 یا E23 در ماشین لباسشویی نف شیر آب ورودی را ببندید. در صورتی که مشکل برطرف نشد از یک تعمیرکار مجرب کمک بخواهید.

ارورهای F23,E23 ماشین لباسشویی نف

ارور F25,E25:

ارور F25 یا E25 ماشین لباسشویی نف زمانی نمایش داده می شود که سنسور کدورت سنج دچار مشکل شود.

راه حل: برای رفع ارور F25 یا E25 ماشین لباسشویی نف باید سنسور کدورت سنج را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض یا تعمیر کنید. تعمیر یا تعویض سنسور کدورت سنج آب ماشین لباسشویی یک کار تخصصی است، از این رو توصیه می کنیم از مرکز خدمات مشتریان کمک بگیرید.

ارور F26,E26:

دلیل اصلی نمایش ارور F26 یا E26 ماشین لباسشویی نف خرابی سنسور فشار آنالوگ می باشد. در واقع ارور F26 یا E26 نشان دهنده ی ایراد در هیدروستات دستگاه می باشد و دستگاه نمی تواند به خوبی آبگیری کند.

راه حل: برای برطرف کردن ارور F26 یا E26 ماشین لباسشویی NEFF، هیدروستات دستگاه و گرفتگی شیلنگ هیدروستات را بررسی نمایید.

ارور F28,E28:

علت اصلی نمایش ارور F28 یا E28 ماشین لباسشویی نف خرابی سنسور جریان آب است که دستگاه این مشکل را با نمایش کد خطای F28 یا E28 به کاربر اعلام می کند.

راه حل: برای رفع ارور F28 یا E28 ماشین لباسشویی نف باید شکستگی سنسور کف و جریان آب را بررسی نمایید. بررسی سنسور جریان آب یک کار تخصصی است و باید توسط فرد متخصص در این حوزه انجام شود.

کلام آخر

نمایش ارورهای لباسشویی نف در واقع نوعی اخطار است و به شما اطلاع می دهد که دستگاه شما دچار نقص فنی شده و نیاز به تعمیرات دارد. برخی از مشکلات لباسشویی جزئی بوده و در صورت آشنایی با معنای هر کدخطا می‌توانید خودتان مشکل پیش آمده را برطرف کنید.

اما توصیه می‌شود برای جلوگیری از آسیب به سایر قطعات و تعمیر اصولی آن حتما از یک تکنسین متخصص برای رفع  ارور ماشین لباسشویی نف کمک بگیرید.

راهکارهایی برای جلوگیری از خراب شدن و کاهش نیاز به تعمیرات ماشین لباسشویی و افزایش عمر مفید آن:

  • جرم گیری لباسشویی فراموش نشود.
  • از مواد شوینده به میزان زیاد استفاده نکنید.
  • ماشین لباسشویی را بیشتر از حد ظرفیت پر نکنید.
  • قبل از قرار دادن لباس‌ها در لباسشویی، زیپ آنها را ببندید.
  • از تراز بودن پایه‌های ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید.
  • اشیاء کوچک را داخل کیسه توری قرار دهید، تا وارد پمپ تخلیه نشوند.
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *