ارورهای ماشین ظرفشویی ایندزیت

ارورهای ماشین ظرفشویی ایندزیت

ارورهای ماشین ظرفشویی ایندزیت زمانی نشان داده می شود که یکی از قطعات دستگاه شما دچار نقص فنی شده و نیاز به تعمیرات داشته باشد. در صورت اطلاع از معنای هر ارور می‌توانید در زمان بروز مشکل بهترین اقدام را انجام دهید. عیب یابی و تعمیرات ایندزیت به دلیل پیچیدگی ساخت دستگاهها، کار آسانی نیست. بنابراین توصیه می‌شود اگر دانش و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، حتما از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

ارورهای ماشین ظرفشویی ایندزیت:

در زیر به صورت خلاصه به تمامی کدهای خطا(ارورهای) ماشین ظرفشویی ایندزیت و نحوه برطرف کردن آنها می پردازیم:

ارورهای ماشین ظرفشویی ایندزیت

ارور A01:

علتی که منجر به مواجه شدن با ارور A01 ماشین ظرفشویی ایندزیت می شود، احتمالاً خرابی دستگاه ناشی از موتور اصلی دستگاه، مدار برد الکترونیک یا خرابی جت پمپ (هیتر پمپ) است.

راه حل: برای اینکه بتوانید کد خطای A01 ماشین ظرفشویی ایندزیت را برطرف کنید، سوئیچ فشار یا سیم‌کشی دستگاه را بررسی کرده و از سلامت آنها اطمینان حاصل کنید.

ارور A02:

کد خطای A02 ماشین ظرفشویی ایندزیت مربوط به نقص و ایراد در فرایند آب گیری و پر کردن محفظه داخلی است. این مسئله به احتمال بسیار زیاد ناشی از خرابی مدار برد الکترونیک است.

راه حل: راه برطرف کردن ارور A02 ماشین ظرفشویی ایندزیت این است که منبع آب، شیر ورودی آب، شیلنگ ورودی و سیم‌کشی را بررسی کنید و مقدار مقاومت شیر برقی را اندازه بگیرید. در نهایت اگر همه اینها سالم بودند، سیم کشی دستگاه و برد الکترونیک را چک کنید.

ارور A02 ماشین ظرفشویی ایندزیت

ارور A03:

دلیل مواجه شدن با ارور A03 ماشین ظرفشویی ایندزیت این است که پمپ معیوب یا انسداد لوله مانع از تخلیه آب ماشین شده است.

راه حل: برای برطرف نمودن کد خطای A03 ماشین ظرفشویی ایندزیت، باید سیم‌کشی دستگاه را بررسی کنید. اگر مشکل از سیم‌کشی نبود، فیلترها، شیلنگ خروجی و پمپ تخلیه را بررسی کرده و از سلامت مدار برد الکترونیک اطمینان حاصل نمایید.

ارور A04:

یکی از دلایل مواجه شدن با کد ارور A04 ماشین ظرفشویی ایندزیت، نقصی مربوط به دمای آب دستگاه است.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای A04 ماشین ظرفشویی ایندزیت، باید از سلامت ترموستات و مدار برد الکترونیک اطمینان حاصل کنید. سیم‌کشی ترموستات را بررسی کرده و ایرادات آن را برطرف کنید.

ارور A04 ماشین ظرفشویی ایندزیت

ارور A05:

دلیل ارور A05 ماشین ظرفشویی ایندزیت این است که دستگاه یا آب نمی‌گیرد یا بیش از حد آب وارد آن شده و مشکل ناشی از فیلترهاست. این یکی از رایج ترین ارورهای ماشین ظرفشویی ایندزیت است.

راه حل: یکی از روش ها برای برطرف کردن کد خطای A05 ماشین ظرفشویی ایندزیت این است که بررسی کنید فیلترهای دستگاه تمیز باشند. همچنین بهتر است از سلامت ماژول کنترل الکترونیکی اطمینان حاصل کنید.

شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی

ارور A06:

دلیل مواجه شدن با کد خطای A06 ماشین ظرفشویی ایندزیت نقص آب گیری یا سوختگی شیر برقی است. همچنین ممکن است مشکل ناشی از خرابی مدار برد باشد.

راه حل: برای حل ارور A06 ماشین ظرفشویی ایندزیت ابتدا سیم‌کشی شیر برقی را بررسی کنید تا سوختگی اتفاق نیفتاده باشد. اگر مشکل این نبود، منبع آب، شیلنگ ورودی و شیر ورودی آب را بررسی کنید.

ارور A08:

کد خطای A08 ماشین ظرفشویی ایندزیت نشان داده می‌شود که هیتر یا المنت دستگاه دچار خرابی شده یا مدار برد اصلی دچار مشکل شده باشد.

راه حل: برای برطرف کردن ارور A08 ماشین ظرفشویی ایندزیت بررسی کنید که هیتر نسوخته باشد و اتصالی نداشته باشد. سیم‌کشی دستگاه را چک کنید.

ارور A09:

علت مواجه شدن با کد ارور A09 ماشین ظرفشویی ایندزیت این است که نرم‌افزار دستگاه دچار مشکل شده است. در این شرایط به احتمال زیاد مدار برد الکترونیک دستگاه با مشکل مواجه شده است.

راه حل: برای حل کد خطای A09 ماشین ظرفشویی ایندزیت باید PCB دستگاه را تعویض کنید. برای انجام این کار می توانید از متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.

ارور A10:

ارور A10 یکی دیگر از ارورهای ماشین ظرفشویی ایندزیت است که المنت دستگاه مدار باز شناسایی شده و منجر به گرمایش بیش از حد آب شده است.

راه حل: برطرف کردن ارور A10 ماشین ظرفشویی ایندزیت نیاز است سلامت سنسور حرارتی مورد چک شود و خرابی رله برد راه حل: برای الکترونیک مورد بررسی قرار گیرد.

کلام آخر

نمایش ارورهای ماشین ظرفشویی ایندزیت در واقع نوعی اخطار است و به شما اطلاع می دهد دستگاه شما دچار نقص فنی شده و نیاز به تعمیرات دارد. برخی از مشکلات ظرفشویی جزئی بوده و در صورت آشنایی با معنای هر کدخطا می‌توانید خودتان مشکل پیش آمده را برطرف کنید.

اما توصیه می‌شود برای جلوگیری از آسیب به سایر قطعات و تعمیر اصولی آن حتما از یک تکنسین متخصص برای رفع ارورهای ماشین ظرفشویی ایندزیت کمک بگیرید.

راهکارهایی برای جلوگیری از خراب شدن و کاهش نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی و افزایش عمر مفید آن :

  • از مواد شوینده به میزان زیاد استفاده نکنید.
  • ماشین ظرفشویی را بیشتر از حد ظرفیت پر نکنید.
  • از تراز بودن پایه‌های ماشین ظرفشویی اطمینان حاصل کنید.
  • از گذاردن ظروف با ارتفاع و عمق زیاد همانند قابلمه و … خودداری نمایید.
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *