ارورهای ماشین لباسشویی ایندزیت

ارورهای ماشین لباسشویی ایندزیت

ارورهای ماشین لباسشویی ایندزیت زمانی نشان داده می شود که یکی از قطعات دستگاه شما دچار نقص فنی شده و نیاز به تعمیرات داشته باشد. در صورت اطلاع از معنای هر ارور می‌توانید در زمان بروز مشکل بهترین اقدام را انجام دهید. عیب یابی و تعمیرات ایندزیت به دلیل پیچیدگی ساخت دستگاهها، کار آسانی نیست. بنابراین توصیه می‌شود اگر دانش و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، حتما از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

ارورهای ماشین لباسشویی ایندزیت:

در زیر به صورت خلاصه به تمامی کدهای خطا (ارورهای) لباسشویی ایندزیت می پردازیم:

ارورهای ماشین لباسشویی ایندزیت

ارور F01 یا چشمک زدن لامپ 4:

نمایش کد ارور F01 یا چشمک زدن لامپ 4 در ماشین لباسشویی ایندزیت به دلیل خطای مدار برد الکترونیکی است که در این حالت ماشین لباسشویی کار نخواهد کرد. به این معنی که برخی یا هیچ کدام از برنامه های شستشو قابل انتخاب نیستند.

راه حل: جهت رفع کد ارور F01 یا چشمک زدن چراغ شماره 4 در ماشین لباسشویی ایندزیت توصیه می کنیم دستگاه را برای حداقل 2 دقیقه از برق بکشید، سپس آن را دوباره وصل کنید، 30 ثانیه صبر کنید و دوباره ماشین لباسشویی ایندزیت را راه اندازی کنید.

ارور F02 یا چشمک زدن لامپ 3:

دلیل ظاهر شدن ارور F02 یا چشمک زدن لامپ 3 در ماشین لباسشویی ایندزیت به علت خطای مدار موتور است که در این حالت درام در حین چرخه شستشو نمی چرخد.

راه حل: در صورت نمایان شدن کد ارور F02 یا چشمک زدن لامپ 3 در ماشین لباسشویی ایندزیت برای رفع ایراد موتور و سرعت سنج آن، اتصالات و برد مدار اصلی، با یک تعمیرکار مشورت نمایید.

ارور F02 ماشین لباسشویی ایندزیت

ارور F03:

دلیل مشاهده کد ارور F03 یا چشمک زدن لامپ 3 و 4 در ماشین لباسشویی ایندزیت ایراد سنسور دما است که در این حالت در هنگام شستشو یا خشک کردن، دستگاه گرم نمی شود.

راه حل: هنگامی که کد ارور F03 یا چشمک زدن چراغ 3 و 4 در ماشین لباسشویی ایندزیت ظاهر می شود، سنسور دما و اتصال آن باید توسط کارشناس مربوطه بررسی شود.

ماشین لباسشویی

ارور F04:

دلیل نمایش ارور F04 یا چشمک زدن لامپ 2 در ماشین لباسشویی ایندزیت خطای سوئیچ فشار است. سوئیچ فشار قطعه ای است که تشخیص می دهد که چه زمانی آب در درام وجود دارد. این کد خطا به شما هشدار می دهد که سوئیچ فشار در حالت خالی گیر کرده است، حتی اگر آب در درام وجود داشته باشد. بنابراین در این حالت چرخه شستشو مختل خواهد شد.

راه حل: هنگام نمایش ارور F04 یا چشمک زدن لامپ 2 در ماشین لباسشویی ایندزیت یک تکنسین تعمیر باید سوئیچ فشار، سیم کشی و اتصالات آن را بررسی کند تا مشکل را تشخیص دهد.

ارور F05:

مشاهده کد ارور F05 یا چشمک زدن لامپ 2 و 4 در ماشین لباسشویی ایندزیت به دلیل انسداد لوله تخلیه یا مشکل پمپ است که در این حالت درب ماشین لباسشویی باز نمی شود یا اگر باز شود درون درام آب وجود خواهد داشت.

راه حل: جهت رفع کد ارور F05 یا چشمک زدن چراغ 2 و 4 در ماشین لباسشویی ایندزیت انسداد فیلتر پمپ و همچنین وجود هر گونه گرفتگی در شیلنگ فاضلاب و لوله کشی زیر سینک را بررسی کنید. اگر هیچ یک از این راه حل ها جواب نداد، احتمالا پمپ خراب است و باید تعویض شود.

ارور F06:

دلیل نمایش کد ارور F06 در ماشین لباسشویی ایندزیت خرابی قفل درب است که در این حالت درب ماشین لباسشویی باز یا بسته نمی شود و اگر هم درب بسته شود، هیچ برنامه شستشویی اجرا نمی شود.

راه حل: برای رفع کد ارور F06 در ماشین لباسشویی ایندزیت، اگر درب ماشین لباسشویی بسته نمی شود، هر گونه مانع در قفل درب را بررسی و رفع کنید.

ارور F06 ماشین لباسشویی ایندزیت

ارور F07:

نمایش کد ارور F07 یا چشمک زدن لامپ های 2 و 3 و 5 در ماشین لباسشویی ایندزیت به دلیل مشکل برد مدار الکترونیکی یا مشکل مدار گرمایشی است که در این حالت در طول یک چرخه شستشو، فعالیت دستگاه در وسط راه متوقف می شود، ماشین لباسشویی گرم نمی شود و پمپ به طور مداوم کار می کند.

راه حل: جهت رفع ارور F07 یا چشمک زدن چراغ های 2 و 3 و 5 ماشین لباسشویی Indesit، سیم کشی و اتصالات المنت گرمایشی، برد مدار الکترونیکی و مدار گرمایشی باید توسط یک تعمیرکار بررسی شود.

ارور F08:

دلیل نمایان شدن ارور F08 یا چشمک زدن لامپ 1 در ماشین لباسشویی ایندزیت ایراد المنت گرمایشی است که در این حالت فعالیت ماشین لباسشویی در وسط چرخه شستشو متوقف می شود.

راه حل: در هنگام نمایان شدن کد ارور F08 یا چشمک زدن چراغ شماره 1 در ماشین لباسشویی ایندزیت به دلیل ایراد المنت گرمایشی با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

ارور F09:

نمایش کد ارور F09 یا چشمک زدن لامپ 1 و 4 در ماشین لباسشویی ایندزیت به دلیل مشکل نرم افزاری است که در این حالت چندین چراغ همزمان چشمک می زنند و یا نمایشگر کار نمی کند، همچنین امکان انتخاب برنامه شستشو وجود ندارد.

راه حل: برای برطرف کردن کد ارور F09 یا چشمک زدن لامپ 1 و 4 در ماشین لباسشویی ایندزیت مشکل نرم افزاری باید توسط یک کارشناس متخصص بررسی و رفع شود.

کلام آخر

نمایش ارورهای لباسشویی ایندزیت در واقع نوعی اخطار است و به شما اطلاع می دهد که دستگاه شما دچار نقص فنی شده و نیاز به تعمیرات دارد. برخی از مشکلات لباسشویی جزئی بوده و در صورت آشنایی با معنای هر کدخطا می‌توانید خودتان مشکل پیش آمده را برطرف کنید.

اما توصیه می‌شود برای جلوگیری از آسیب به سایر قطعات و تعمیر اصولی آن حتما از یک تکنسین متخصص برای رفع  ارور ماشین لباسشویی ایندزیت کمک بگیرید.

راهکارهایی برای جلوگیری از خراب شدن و کاهش نیاز به تعمیرات ماشین لباسشویی و افزایش عمر مفید آن:

  • جرم گیری لباسشویی فراموش نشود.
  • از مواد شوینده به میزان زیاد استفاده نکنید.
  • ماشین لباسشویی را بیشتر از حد ظرفیت پر نکنید.
  • قبل از قرار دادن لباس‌ها در لباسشویی، زیپ آنها را ببندید.
  • از تراز بودن پایه‌های ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید.
  • اشیاء کوچک را داخل کیسه توری قرار دهید، تا وارد پمپ تخلیه نشوند.
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *