ارور های تلویزیون سامسونگ1

ارورهای تلویزیون سامسونگ – تعمیر تلویزیون سامسونگ

ارورهای تلویزیون سامسونگ زمانی نشان داده می شود که یکی از قطعات دستگاه شما دچار نقص فنی شده باشد و نیاز به تعمیرات داشته باشد. در صورت اطلاع از معنای هر ارور می‌توانید در زمان بروز مشکل، بهترین اقدام را انجام دهید. عیب یابی و تعمیر تلویزیون سامسونگ به دلیل پیچیدگی ساخت دستگاه، کار آسانی نیست. بنابراین توصیه می‌شود اگر دانش و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، حتما از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

ارور های تلویزیون سامسونگ

ارورهای تلویزیون سامسونگ :

در زیر به صورت خلاصه به تمامی کدهای خطا(ارورهای) تلویزیون سامسونگ می پردازیم:

ارور 0-1, 7-1:

کد خطا 0-1، 7-1  در تلویزیون سامسونگ مربوط به Smart Hub است و معمولاً زمانی که می‌خواهید به Smart Hub تلویزیون خود متصل شوید نشان داده می‌شود. هنگامی که سعی می کنید به Smart Hub متصل شوید، در این لحظه تلویزون شما سعی می کند تا شرایط و ضوابط سامسونگ را دانلود کند و هنگامی که در این امر ناتوان می ماند، ممکن است کد خطا 0-1 دریافت کنید.  اکنون، دو کار وجود دارد که می توانید برای رفع خطای شرایط و ضوابط Smart Hub  انجام دهید.
 
اول از همه، باید مطمئن شوید که تلویزیون شما به  اینترنت دسترسی دارد . اگر تلویزیون شما به شبکه متصل نباشد، نمی‌تواند شرایط و ضوابط مورد نیاز را دانلود کند.
راه ‌حل دوم، تنظیم مجدد تلویزیون سامسونگ است.
 
1- دکمه Home  را فشار دهید و به Settings > Support > Self Diagnosis  بروید .
2- Reset Smart Hub را انتخاب کنید.
3-برای شروع بازیابی تلویزیون سامسونگ، گذر واژه را وارد کنید.  گذر واژه  پیش‌فرض 0000  است(چهار صفر). و اگر آن را تغییر داده اید، گذر واژه جدید را وارد کنید.
 
وقتی بازیابی تلویزیون سامسونگ به پایان رسید، دوباره سعی کنید بررسی کنید که آیا صفحه شرایط و ضوابط برای تلویزیون سامسونگ شما در حال بارگیری است یا خیر.  درصورت دریافت پیام  انتظار، باید مدتی صبر کنید و پس از آن دوباره سعی کنید وصل شوید.
 
اگر برخی از اپ هایی(برنامه) که در تلویزیون شما نصب شده اند برایتان کاربردی ندارد، می توانید نسبت به حذف آنها اقدام نمایید. 
ارورهای تلویزیون سامسونگ

ارور 001:

کد خطا 001 یا Error.exe.001 (در مدل های قدیمی تلویزیون سامسونگ) دوباره یک مشکل مربوط به Smart Hub است، همچنین ممکن است هنگام باز کردن برنامه مرورگر وب در تلویزیون خود نیز این خطا را دریافت کنید. Smart Hub تلویزیون های هوشمند سامسونگ یک سرویس مبتنی بر موقعیت جغرافیایی است. باید در طول راه اندازی اولیه تلویزیون هوشمند خود، کشوری را تنظیم کنید تا Smart Hub بتواند فهرستی از برنامه ها و خدمات مرتبط با کشور و منطقه شما را دانلود کند. هنگامی که کشور خود را تنظیم کردید، کد خطا 001 باید برطرف شود . برای تنظیم موقعیت مکانی خود مراحل زیر را دنبال کنید.

  1.  دکمه Home را روی کنترل از راه دور هوشمند فشار دهید.
  2.  به Settings > Support > Self Diagnosis بروید .
  3. گزینه Reset Smart Hub را هایلایت کرده و روی آن کلیک کنید.
  4.  پسورد 4 رقمی (0000) را تایپ کنید. با حساب سامسونگ موجود خود وارد Smart Hub شوید. (یا یک حساب جدید ایجاد کنید)

        خطای 001 باید حذف شود.

ارور 012:

هنگام تلاش برای اجرای برنامه ها ، ممکن است کد 012 را در تلویزیون سامسونگ دریافت کنید. بسیاری از کاربران گزارش کردند که هنگام نصب و به روزرسانی برنامه ها از فروشگاه App Samsung در تلویزیون خود ، با خطای 012 روبرو شده اند. در ابتدا ، ممکن است به نظر برسد که یک مسئله مربوط به برنامه است. اما اساساً ، ریشه آن در اتصال ضعیف شبکه یا سایر مشکلات اتصال است.

برای عیب یابی مشکل ، می توانید موارد زیر را بررسی کنید:

  • ۵-۱۰ دقیقه تلویزیون و روتر خود را خاموش کرده و دوباره راه اندازی کنید.
  • مطمئن شوید که یک اتصال شبکه ثابت دارید. WiFi خود را به برخی از دستگاه های دیگر (مثلاً تلفن خود) متصل کنید تا بررسی کنید آیا اینترنت کار می کند یا خیر.
  • تلویزیون خود را به برخی از شبکه های بی سیم یا هات اسپات دیگر متصل کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که تلویزیون شما یک سیگنال شبکه قوی دریافت می کند.
  • اگر تلویزیون شما نمی تواند به یک شبکه بی سیم متصل شود ، برای حل مشکلات اتصال به اینترنت در تلویزیون ، راه حل های ذکر شده در صفحه متصل نشدن تلویزیون هوشمند به wifi را امتحان کنید.
ارور 012 تلویزیون سامسونگ

ارور 102:

بدون اتصال به شبکه ، تلویزیون هوشمند فقط یک تلویزیون عادی است. بدون آن ، نمی توانید از مرورگر وب ، پخش فیلم های Youtube یا پخش جریانی محتوای آنلاین از طریق برنامه هایی مانند Netflix ، Apple TV ، Prime Video ، Disney + و غیره استفاده کنید. اگر تلویزیون شما قادر به اتصال به سرور سامسونگ نیست ، کد خطای 102 را دریافت خواهید کرد. دلایل مختلفی می تواند باعث شود که تلویزیون شما از اتصال اینترنتی پایداری برخوردار نباشد یا به WiFi متصل نشود. همانند :

  • تنظیمات سرور DNS نادرست است.
  • آدرس MAC تلویزیون مسدود شده است.
  • نرم افزار یا سیستم عامل تلویزیون قدیمی است.
  • روتر یا مودم مشکل دارد.
  • سیگنال شبکه ضعیف است.
  • اشکالهای اندکی در تلویزیون وجود دارد.
  • از شبکه ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می کند؟

ارور 105:

کد خطای 105 نیز در تلویزیون هوشمند سامسونگ به دلیل مشکلات اتصال شبکه است. هنگامی که تلویزیون شما قادر به پیدا کردن و اتصال به WiFi یا اتصال سیمی نیست ، کد خطای 105 را دریافت می کنید. برای رفع این مشکل می توانید راه حل های زیر را امتحان کنید. قبل از ادامه ، سعی کنید تلفن همراه خود را به عنوان نقطه اتصال متصل کنید تا بفهمید تلویزیون به شبکه بی سیم متصل است یا خیر. اگر تلویزیون شما می تواند به نقطه اتصال متصل شود ، این موارد را امتحان کنید :

اطمینان حاصل کنید که روتر شما تلویزیون سامسونگ شما را مسدود نمی کند.

تنظیمات روتر خود را در رایانه باز کنید و آدرس MAC تلویزیون خود را اضافه کنید.

برای اطلاع از آدرس MAC تلویزیون خود ، به Settings > Support > About This TV بروید. آدرس MAC بی سیم را یادداشت کرده و در اختیار مرکز ارائه خدمات اینترنت خود قرار دهید تا بتواند آن را رفع انسداد کرده یا در لیست سفید قرار دهد.

همچنین ، به Network > Network Status > IP Settings بروید. تنظیم IP را برجسته کرده و Enter را به صورت دستی انتخاب کنید.

سپس یک آدرس IP ، Subnet Mask و Gateway را به صورت دستی اختصاص دهید.

ارور 118:

هنگام تلاش برای بارگیری برنامه ها از فروشگاه App Samsung ، ممکن است کد خطای 118 در تلویزیون سامسونگ ظاهر شود. اساساً ، این خطا مربوط به عدم توانایی Smart Hub در اتصال به سرور سامسونگ به دلیل مشکلات اتصال شبکه است. چندین کاربر گزارش داده اند که هنگام تلاش برای بارگیری ، این پیام را دریافت کرده اند.

ارورهای تلویزیون سامسونگ

ارور ERROR_MODEL_BIND:

هنگامی که تلویزیون شما بنا به دلایلی قادر به اتصال به سرور Samsung نیست با ERROR_MODEL_BIND در تلویزیون Samsung روبرو خواهید شد. اگر فکر می کنید مشکلی برای روتر WiFi شما وجود ندارد ، می توانید با تنظیم مجدد تلویزیون ، ERROR_MODEL_BIND را برطرف کنید. منظور من از تنظیم مجدد تلویزیون ، این است که شما باید تلویزیون سامسونگ خود را از طریق مراحل زیر تنظیم مجدد کنید.

  1. در تلویزیون به تنظیمات> عمومی بروید.
  2. گزینه Reset را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک کنید.
  3. پین ۴ رقمی را وارد کنید. پین کد پیش فرض ۰۰۰۰ است.
ارور Model ID and version are not valid...(Error Code: 2014506-1)

ارور Model ID and version are not valid...(Error Code: 2014506-1):

این خطا معمولا پس از آپدیت رخ می دهد، و راه حل های متعددی ازقبیل بازگردانی به حالت کارخانه، تنظیم مجدد smart hub، استفاده از یک حساب کاربری سامسونگ متفاوت، تغییر تنظیمات DNS و … را در اینترنت می یابید که می تواند به جای رفع مسئله، آن را وخیم تر نماید.

توصیه اکید ما به شما این است که این مشکل باید توسط تکنسین رفع گردد،  به هیچ وجه خودتان اقدام به حل این مشکل نکنید، زیرا با مشکلات جدی متعددی روبرو خواهید شد. و ممکن است در برخی موارد تنظیمات دیگر را تحت تأثیر قرار دهد.

  • تکنسین به زیر ساخت مخفی دستگاه دسترسی دارد، که با دسترسی معمولی متفاوت است.
  • او شناسه مدل را که روی پنل پشتی نوشته شده است وارد می‌کند، و مشکل حل میگردد.
  • حتی اگر باز هم اتفاق بیفتد، آن را hard reset می‌کند. و مطمئنا دیگر مشکل حل خواهد شد.     

 “هشدار : خودتان اقدام به حل مشکل نکنید.

کلام آخر

نمایش ارورهای تلویزیون سامسونگ در واقع نوعی اخطار است و به شما اطلاع می دهد دستگاه شما دچار نقص فنی شده و نیاز به تعمیرات دارد. برخی از مشکلات تلویزیون جزئی بوده و در صورت آشنایی با معنای هر کدخطا می‌توانید خودتان مشکل پیش آمده را برطرف کنید.

اما توصیه می‌شود برای جلوگیری از آسیب به سایر قطعات و تعمیر اصولی آن حتما از یک تکنسین متخصص برای رفع ارورها و تعمیرات تلویزیون خود کمک بگیرید.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *