ارورهای ماشین ظرفشویی ایکس ویژن

ارورهای ماشین ظرفشویی ایکس ویژن – تعمیر ماشین ظرفشویی ایکس ویژن

ارورهای ماشین ظرفشویی ایکس ویژن زمانی نشان داده می شود که یکی از قطعات دستگاه شما دچار نقص فنی شده و نیاز به تعمیرات داشته باشد. در صورت اطلاع از معنای هر ارور می‌توانید در زمان بروز مشکل بهترین اقدام را انجام دهید. عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی ایکس ویژن  و خدمات ایکس ویژن به دلیل پیچیدگی ساخت دستگاه، کار آسانی نیست. بنابراین توصیه می‌شود اگر دانش و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، حتما از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

ارورهای ماشین ظرفشویی ایکس ویژن:

در زیر به صورت خلاصه به تمامی کدهای خطا(ارورهای) ماشین ظرفشویی ایکس ویژن می پردازیم:

ارور Er01:

شرح خطا : پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی دچار مشکل شده است.

علت ایجاد ارور : نمایش این خطا در دستگاه بیانگر وجود انواع نقص و مشکل در پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی خواهد بود، از رایج ترین مشکلات به وجود آمده برای پمپهای تخلیه می توان به از کار افتادگی پمپ، مسدود شدن مسیر پمپ و همچنین قرار گرفتن پمپ در حالت مدار باز اشاره نمود.

راه حل : شما می توانید با تمیز کردن فیلتر پمپ تخلیه دستگاه به منظور رفع کد خطا مزبور اقدام به عمل کنید، اما در صورت ادامه پیدا کردن این مشکل با نمایندگی تعمیرات مجاز ماشین ظرفشویی تماس حاصل کنید.

ارورهای ماشین ظرفشویی ایکس ویژن

ارور Er02:

شرح خطا : اختلال سنسور دمای ماشین ظرفشویی ایکس ویژن.

علت ایجاد ارور : عواملی که موجب عدم کارکرد صحیح ترموستات و یا سنسور دما خواهد شد، وجود انواع نقص فنی در ترموستات و یا سیمکشی آن خواهد بود، هچنین در برخی ازمواقع این خطا به علت بروز انواع اختلال در روند کارکرد برد اصلی دستگاه رخ خواهد داد.

راه حل : به منظور تشخیص دقیق و اطمینان از عامل اصلی اختلال به کمک کارشناس متخصص تعمیر به بررسی و عیب یابی دقیق ماشین ظرفشویی خود بپردازید تا در صورت لزوم و با تشخیص کارشناس به تعمیر و یا تعویض قطعه مورد نظر جهت رفع عیب صحیح دستگاه بپردازید.

ارور Er03:

شرح خطا : ماشین ظرفشویی ایکس ویژن روشن نمی شود.

علت ایجاد ارور : از عوامل اصلی بروز این خطا در دستگاه می توان به اختلال در برق ساختمان، قطعی در سیم کشی داخلی یا سیم دوشاخه دستگاه و همچنین اختلال در منبع تغذیه اشاره نمود.

راه حل : پس از اطمینان حاصل نمودن از عدم وجود هرگونه اختلال در برق ساختمان، به کمک کارشناس متخصص تعمیرات به بررسی و رفع عیب صحیح ماشین ظرفشویی خود بپرازید.

ارورهای ماشین ظرفشویی ایکس ویژن

ارور Er04:

شرح خطا : اختلال در بخش ورودی آب به ماشین ظرفشویی.

علت ایجاد ارور : مواردی همچون اختلال در جریان آب منزل و یا معیوب بودن شلنگ ورودی آب و یا انواع خرابی در شیربرقی و یا میکروسوییچ دستگاه موجب آن شده تا آب کافی به منظور شست و شوی ظروف وارد دستگاه نشود و این خطا در ماشین ظرفشویی رخ دهد.

راه حل : پس از بررسی و اطمینان حاصل نمودن از صحت جریان آب منزل و همچنین سلامت و عدم انسداد شلنگ ورودی آب، در صورت مواجهه مجدد این کد خطا در دستگا با نمایندگی مجاز معتبر ماشین ظرفشویی ایکس ویژن تماس بگیرید.

ارور Er05:

شرح خطا : خطای نشتی در ماشین ظرفشویی.

علت ایجاد ارور : عواملی همچون انواع خرابی و یا پارگی در شلنگ های آب متصل به دستگاه، چیدمان غیراستاندارد ظروف در داخل ماشین ظرفشویی و همچنین نشت از قطعات داخلی دستگاه موجب بروز این خطا خواهد شد.

راه حل : پس از اطمینان حاصل نمودن از سلامت شلنگ های متصل و همچنین عدم انصداد در مسیر تخلیه دستگاه، به منظور عیب یابی دقیق و رفع عیب صحیح دستگاه خود با نمایندگی مجاز تعمیرات ماشین ظرفشویی تماس حاصل کنید.

ارور Er06:

شرح خطا : خطا در بخش قفل کودک ماشین ظرفشویی.

علت ایجاد ارور : نمایش این کد خطا که به صورت ارور CL نیز نمایش داده می شود نشانگر فعال بودن قفل کودک دستگاه خواهد بود، که این بخش در واقع یک سطح ایمنی برای جلوگیری از تنظیمات شست و شوی دستگاه خواهد بود.

راه حل : به منظور رفع این کد خطا در ماشین های ظرفشویی، کلید Child Lock را به مدت 3 الی 5 ثانیه نگه دارید تا قفل کودک در حالت غیرفعال قرار گرفته و تمامی دکمه های دستگاه به حالت کارگرد استاندارد خود برگردند.

ارور Er07:

شرح خطا : خطا کف بیش از حد استاندارد در ماشین های ظرفشویی.

علت ایجاد ارور : از اصلی ترین عوامل موجب بروز این خطا می توان به عدم استفاده از شویندهای استاندارد در هنگام شست و شوی ظروف و یا تراز نبودن دستگاه اشاره نمود.

راه حل : پس از اطمینان حاصل نمودن از تراز بودن دستگاه حتما از شوینده های مخصوص ماشین ظرفشویی به جای انواع شوینده های دستی استفاده کنید، در صورت عدم رفع این اختلال با تعمیرگاه مجاز ماشین های ظرفشویی ایکس ویژن تماس حاصل کنید.

ارور Er08:

شرح خطا : وارد شدن بیش از حد آب در داخل ماشین های ظرفشویی.

علت ایجاد ارور : از عواملی که موجب بروز این خطا در دستگاه خواهد شد، وجود انواع اختلال در بخش سیمکشی داخلی و یا اختلال در برد و شیر الکترونیکی ماشین ظرفشویی خواهد بود.

راه حل : پس از مواجهه با این خطا در دستگاه خود با نمایندگی مجاز تعمیرات ماشین ظرفشویی تماس حاصل نموده و به کمک یک کارشناس متخصص تعمیر به بررسی و عیب یابی دقیق دستگاه خود بپردازید.

شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی

ارور Er09:

شرح خطا : اختلال در بخش گرمایشی ماشین ظرفشویی ایکس ویژن.

علت ایجاد ارور : بروز انواع اختلالات در بخش های همچون هیتر و یا سیمکشی هیتر و ترمیستور دستگاه می تواند موجب نمایان شدن این خطا در ماشین ظرفشویی باشد.

راه حل : به کمک یک کارشناس متخصص تعمیرات به بررسی و رفع عیب صحیح ماشین ظرفشویی خود بپردازید.

کلام آخر

نمایش ارورهای ماشین ظرفشویی ایکس ویژن در واقع نوعی اخطار است و به شما اطلاع می دهد دستگاه شما دچار نقص فنی شده و نیاز به تعمیرات دارد. برخی از مشکلات لباسشویی جزئی بوده و در صورت آشنایی با معنای هر کدخطا می‌توانید خودتان مشکل پیش آمده را برطرف کنید.

اما توصیه می‌شود برای جلوگیری از آسیب به سایر قطعات و تعمیر اصولی آن حتما از یک تکنسین متخصص برای رفع ارورهای ماشین ظرفشویی ایکس ویژن کمک بگیرید.

راهکارهایی برای جلوگیری از خراب شدن و کاهش نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی و افزایش عمر مفید آن :

  • از مواد شوینده به میزان زیاد استفاده نکنید.
  • ماشین ظرفشویی را بیشتر از حد ظرفیت پر نکنید.
  • از تراز بودن پایه‌های ماشین ظرفشویی اطمینان حاصل کنید.
  • از گذاردن ظروف با ارتفاع و عمق زیاد همانند قابلمه و … خودداری نمایید.
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *