ارورهای ماشین لباسشویی ایکس ویژن

ارورهای ماشین لباسشویی ایکس ویژن – تعمیر ماشین لباسشویی ایکس ویژن

ارورهای ماشین لباسشویی ایکس ویژن زمانی نشان داده می شود که یکی از قطعات دستگاه شما دچار نقص فنی شده و نیاز به تعمیرات داشته باشد. در صورت اطلاع از معنای هر ارور می‌توانید در زمان بروز مشکل بهترین اقدام را انجام دهید. عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی ایکس ویژن و خدمات ایکس ویژن  به دلیل پیچیدگی ساخت دستگاهها، کار آسانی نیست. بنابراین توصیه می‌شود اگر دانش و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، حتما از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

ارورهای ماشین لباسشویی ایکس ویژن:

در زیر به صورت خلاصه به تمامی کدهای خطا(ارورهای) لباسشویی ایکس ویژن می پردازیم:

ارور لباسشویی ایکس ویژن

ارور E01:

شرح خطا : ماشین لباسشویی ایکس ویژن دچار اختلال در بخشه بسته شدن درب می باشد.

علت ایجاد ارور: از عوامل اصلی بروز این خطا بسته نشدن درب ماشین لباسشویی خواهد بود که این مشکل می تواند عوامل متعددی را همچون اختلال در میکروسوییچ دستگاه، لولا و دستگیره درب و… شامل شود.

راه حل : در هنگام مواجه شدن با این خطا درب ماشین لباسشویی را به طرز مناسبی ببندید، به نحوی  که صدای کلیک بسته شدن درب دستگاه را بشنوید، در صورت مواجهه مجدد با خطای ذکر شده با تعمیرگاه مجاز معتبر موردنظر تماس حاصل کنید.

ارور E02:

شرح خطا : ماشین لباسشویی ایکس ویژن دچار اختلال در بخش آب ورودی در مقیاس استاندارد حد اقلی شده است.

علت ایجاد ارور: این خطا بیانگر آن است که سطح آب درون ماشین لباسشویی پایینتر از هیتر ماشین لباسشویی می باشد، که از اصلی ترین دلایل آن می توان به فشار کم آب ورودی اشاره نمود.

راه حل : با بررسی شیر ورودی از قطع نبودن جریان آب ورودی به ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید، سپس شیر آب را تا بیشترین حد باز کنید، ماشین لباسشویی به صورت خودکار پس از مدتی ورودی آب را قطع کرده و به شست و شو ادامه خواهد داد در صورد بروز مجدد مشکل با بستن شیر ورودی و قطع کردن برق ماشین لباسشویی با تعمیرگاه مجاز معتبر لباسشویی ایکس ویژن تماس حاصل کنید.

ارور E03:

شرح خطا : پمپ تخلیه ماشین لباسشویی ایکس ویژن دچار مشکل شده است.

علت ایجاد ارور : نمایش این خطا در ماشین های لباسشویی ایکس ویژن بیانگر وجود انواع نقص و مشکل در پمپ تخلیه ماشین لباسشویی خواهد بود، از رایج ترین مشکلات به وجود آمده برای پمپهای تخلیه می توان به از کار افتادگی پمپ، مسدود شدن مسیر پمپ و همچنین قرار گرفتن پمپ در حالت مدار باز اشاره نمود.

راه حل: شما می توانید با تمیز کردن فیلتر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی خود به منظور رفع کد خطا مزبور اقدام به عمل کنید، اما در صورت ادامه پیدا کردن این مشکل با نمایندگی تعمیرات مجاز ماشین لباسشویی ایکس ویژن تماس حاصل کنید.

ارورE04:

شرح خطا : ماشین لباسشویی ایکس ویژن دچار اختلال در بخش آب ورودی در مقیاس استاندارد حد اکثری شده است.

علت ایجاد ارور : این خطا در مواقعی که درون ماشین لباسشویی بیش از حد مجاز شستوشو آب وارد شده باشد بر روی صفحه نمایش نمایان خواهد شد، و از اصلی ترین عوامل آن می توان به وجود انواع خرابی در بخش شیر الکتریکی ماشین لباسشویی اشاره نمود.

راه حل : در هنگام مواجه شدن با این کد خطا، ماشین لباسشویی را متوقف کرده و اجازه دهید تا ماشین به صورت خودکار آب داخل دستگاه را تخلیه کند، سپس با خاموش کردن و قطع کردن برق ماشین لباسشویی با نمایندگی تعمیرات مجاز ماشین لباسشویی ایکس ویژن تماس حاصل کنید.

ارور E04 ماشین لباسشویی ایکس ویژن

ارور E05:

شرح خطا : اختلال در بخش گرمایشی ماشین لباسشویی ایکس ویژن.

علت ایجاد ارور: نمایان شدن این خطا در صفحه نمایش ماشین لباسشویی ایکس ویژن بیانگر انواع اختلال در بخش گرمایشی و یا هیتر ماشین لباسشویی خواهد بود که در نهایت گرمایش آب برای شست و شوی صحیح لباسها را با اختلال مواجه خواهد ساخت.

راه حل : در صورت مواجه با این ارور ابتدا مسیر آب ورودی ماشین لباسشویی را بسته، ماشین لباسشویی را خاموش و سپس از برق بکشید و به منظور تعمیر صحیح دستگاه خود با نزدیک ترین نمایندگی تعمیر مجاز معتبر تماس حاصل کنید.

ارور E06:

شرح خطا : ماشین لباسشویی ایکس ویژن دچار خرابی در بخش موتور می باشد.

علت ایجاد ارور : از عوامل نمایش این خطا در ماشین لباسشویی ایکس ویژن وجود انواع خرابی در بخش موتوری دستگاه می باشد که می تواند چرخش درام ماشین لباسشویی را با اختلال روبرو کند و همچنین خرابی های بعدی را نیز به همراه داشته باشد.

راه حل : همواره در هنگام مواجهه با این کد خطا در ماشین لباسشویی خود به علت آن که رفع اختلالات و انواع خرابی های موتور در ماشین لباسشویی ایکس ویژن می بایست توسط کارشناس متخصص ماشین لباسشویی انجام گیرد، با تعمیرگاه مجاز معتبر مورد نظر خود تماس حاصل کنید.

ارور E07:

شرح خطا : وجود انواع اختلالات احتمالی در بخش برد الکترونیکی ماشین لباسشویی ایکس ویژن شرح این خطا می باشد.

علت ایجاد ارور : عواملی گوناگونی همچون انواع اتصالی ها و نوسانات برقی یا اختلال طولانی مدت در بخش های دیگر ماشین لباسشویی می تواند موجب نمایان شدن این خطا در صفحه نمایشگر ماشین لباسشویی و ایجاد انواع اختلال و خرابی برای برد الکترونیکی ماشین لباسشویی ایکس ویژن بشود.

راه حل : در هنگام هرگونه مشکل و اعلان خطا در ماشین لباسشویی ایکس ویژن که نشانگر اختلال در قسمت برد دستگاه می باشد با خاموش کردن و قطع کردن برق ماشین لباسشویی، سریعا با نمایندگی مجاز تعمیرات معتبر مورد نظر خود تماس بگیرید تا پس از عیب یابی، مشکل برد دستگاه شما به صورت تخصصی در ماراکز تعمیری انجام پذیرد.

ارور E08:

شرح خطا : وجود انواع اختلالات اتصال به بدنه در ماشین لباسشویی ایکس ویژن.

علت ایجاد ارور: از عمده عوامل نمایان شدن این کد خطا در نمایشگر ماشینهای لباسشویی ایکس ویژن می توان به انواع اتصال بدنه و در نهایت برقدار شدن ماشین لباسشویی ایکس ویژن اشاره نمود که احتمال خطر برق گرفتگی را تا حد زیادی افزایش می دهد.

راه حل : به منظور رفع این مشکل می بایست از وجود سیم اتصال به زمین یا سیم ارت برای ماشین لباسشویی خود اطمینان حاصل کنید، در صورت وجود مشکل پس از اطمینان حاصل نمودن از صحت نصب سیم ارت مشکل را با مراکز تعمیرات مجاز معتبر در میان بگذارید.

ارور E08 ماشین لباسشویی ایکس ویژن

ارور E09:

شرح خطا : نوسان غیرطبیعی در بخش ولتاژ شبکه ماشین لباسشویی های ایکس ویژن.

علت ایجاد ارور : این خطا معمولا در هنگامی که ولتاژ شبکه بیش از حد مجاز یا کمتر از آن باشد به وقوع می پیوندد، معمولا در صورتی که ولتاژ شبکه کمتر از 150 ولت یا بیشتر از 260 ولت باشد این مشکل برای ماشین های لباسشویی ایکس ویژن رخ خواهد داد.

راه حل : در مواقع بروز این مشکل پس از آن که ماشین لباسشویی این اختلال را با نمایان کردن کد خطا بر روی صفحه نمایش خود نشان داد، ماشین لباسشویی به طور خودکار متوقف شده و در صورت ترمیم ولتاژ شبکه مجددا به کار خود ادامه خواهد داد.

کلام آخر

نمایش ارورهای لباسشویی ایکس ویژن در واقع نوعی اخطار است و به شما اطلاع می دهد که دستگاه شما دچار نقص فنی شده و نیاز به تعمیرات دارد. برخی از مشکلات لباسشویی جزئی بوده و در صورت آشنایی با معنای هر کدخطا می‌توانید خودتان مشکل پیش آمده را برطرف کنید.

اما توصیه می‌شود برای جلوگیری از آسیب به سایر قطعات و تعمیر اصولی آن حتما از یک تکنسین متخصص برای رفع ارور ماشین لباسشویی ایکس ویژن کمک بگیرید.

راهکارهایی برای جلوگیری از خراب شدن و کاهش نیاز به تعمیرات ماشین لباسشویی و افزایش عمر مفید آن:

  • جرم گیری لباسشویی فراموش نشود.
  • از مواد شوینده به میزان زیاد استفاده نکنید.
  • ماشین لباسشویی را بیشتر از حد ظرفیت پر نکنید.
  • قبل از قرار دادن لباس‌ها در لباسشویی، زیپ آنها را ببندید.
  • از تراز بودن پایه‌های ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید.
  • اشیاء کوچک را داخل کیسه توری قرار دهید، تا وارد پمپ تخلیه نشوند.
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *