ارورهای ماشین لباسشویی هاردستون

ارورهای ماشین لباسشویی هاردستون

ارورهای ماشین لباسشویی هاردستون زمانی نشان داده می شود که یکی از قطعات دستگاه شما دچار نقص فنی شده و نیاز به تعمیرات داشته باشد. در صورت اطلاع از معنای هر ارور می‌توانید در زمان بروز مشکل بهترین اقدام را انجام دهید. عیب یابی و تعمیرات هاردستون به دلیل پیچیدگی ساخت دستگاهها، کار آسانی نیست. بنابراین توصیه می‌شود اگر دانش و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، حتما از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

ارورهای ماشین لباسشویی هاردستون:

در زیر به صورت خلاصه به تمامی کدهای خطا(ارورهای) لباسشویی هاردستون  می پردازیم:

ارورهای ماشین لباسشویی هاردستون

ارور E10:

معمولا هنگامی که لباسشویی تراز نشده باشد، آب درون دستگاه نیز بالانس نمی‌شود. در نتیجه این کد نمایان می‌گردد. برای رفع خطا، ابتدا دریچه ورودی آب را بررسی کنید. ممکن است گرفته باشد. همچنین گرفتگی لوله هوا عاملی دیگر برای بروز این خطاست. بهتر است هر دو بخش را بررسی کرده و گرفتگی را رفع کنید. از طرفی ماشین لباسشویی را تراز نمائید.

ارور E10 ماشین لباسشویی هاردستون

ارور E11:

آبگیری بیش از حد و سرازیر شدن آب، عامل اصلی بروز این خطاست. برای عیب یابی باید هیدروستات بررسی شود. همچنین ممکن است مشکل از برد دستگاه باشد. برای رفع مشکل، ماشین لباسشویی را از برق خارج کنید. هیدروستات و برد را چک کنید. بهتر است برای بررسی موارد فوق از تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

ارور E20:

عدم تخلیه آب در لباسشویی، مهم ترین دلیل نمایش این خطا می باشد. در ابتدا پمپ تخلیه و سیم‌های مربوطه را بررسی کنید. در قدم بعدی مدار برد الکترونیکی باید بررسی گردد. بهتر است برای رفع این مشکل، ابتدا دو شاخه را از پریز برق بکشید. و سپس با یک تعمیرکار ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

ماشین لباسشویی

ارور E21:

این کد خطا نیز به تخلیه آب مربوط است. هر گاه روند تخلیه آب با مشکل مواجه شود و تخلیه به سختی صورت گیرد، این کد نمایان می‌شود. احتمالا پمپ تخلیه سوخته است. دومین دلیل نیز خراب شدن مدار برد الکترونیکی است. در اینصورت نیز دو شاخه را از پریز برق خارج کرده و با تعمیرکار تماس بگیرید.

ارور E30:

باز بودن درب دستگاه علل بروز این خطاست. خراب شدن میکروسوئیچ نیز عامل دیگر است. درب را یکبار باز و بسته کنید. در صورت عدم رفع مشکل، اتصالات درب و میکروسوئیچ باید بررسی شود. و در صورت نیاز باید تعویض گردد.

ارور E31:

این خطا نیز به خراب شدن میکروسوئیچ مربوط است. دومین دلیل، خراب شدن مدار اصلی و یا سوختگی میکروسوئیچ است. بهتر است در هنگام بروز این خطا لباسشویی را از برق خارج کنید. سپس با تعمیرکار مربوطه تماس بگیرید.

ارور E31 ماشین لباسشویی هاردستون

ارور E33:

خراب شدن سنسور دما باعث نمایش این کد خطا می‌شود. برای رفع مشکل، مقدار اهم سنسور دما باید بررسی شود. ممکن است سنسور دما خراب شده باشد. که در اینصورت نیاز به تعویض دارد. 

ارور E35:

در هنگام بروز این خطا، معمولا دمای آب کم نشان داده می‌شود. ترمیستور باید بررسی گردد. برای بررسی مقدار اهم آن را چک کنید. تا در صورت نیاز، ترمیستور را تعویض کنید.

اگر تخصص کافی در زمینه تعمیرات ماشین لباسشویی ندارید، دو شاخه را از پریز برق خارج کرده و با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

کلام آخر

نمایش ارورهای لباسشویی هاردستون در واقع نوعی اخطار است و به شما اطلاع می دهد که دستگاه شما دچار نقص فنی شده و نیاز به تعمیرات دارد. برخی از مشکلات لباسشویی جزئی بوده و در صورت آشنایی با معنای هر کدخطا می‌توانید خودتان مشکل پیش آمده را برطرف کنید.

اما توصیه می‌شود برای جلوگیری از آسیب به سایر قطعات و تعمیر اصولی آن حتما از یک تکنسین متخصص برای رفع  ارور ماشین لباسشویی هاردستون کمک بگیرید.

راهکارهایی برای جلوگیری از خراب شدن و کاهش نیاز به تعمیرات ماشین لباسشویی و افزایش عمر مفید آن:

  • جرم گیری لباسشویی فراموش نشود.
  • از مواد شوینده به میزان زیاد استفاده نکنید.
  • ماشین لباسشویی را بیشتر از حد ظرفیت پر نکنید.
  • قبل از قرار دادن لباس‌ها در لباسشویی، زیپ آنها را ببندید.
  • از تراز بودن پایه‌های ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید.
  • اشیاء کوچک را داخل کیسه توری قرار دهید، تا وارد پمپ تخلیه نشوند.
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *