ارورهای ماشین ظرفشویی بکو

ارورهای ماشین ظرفشویی بکو

ارورهای ماشین ظرفشویی بکو زمانی نشان داده می شود که یکی از قطعات دستگاه شما دچار نقص فنی شده و نیاز به تعمیرات داشته باشد. در صورت اطلاع از معنای هر ارور می‌توانید در زمان بروز مشکل بهترین اقدام را انجام دهید. عیب یابی و تعمیرات بکو به دلیل پیچیدگی ساخت دستگاهها، کار آسانی نیست. بنابراین توصیه می‌شود اگر دانش و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، حتما از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

ارورهای ماشین ظرفشویی بکو:

در زیر به صورت خلاصه به تمامی کدهای خطا(ارورهای) ماشین ظرفشویی بکو و نحوه برطرف کردن آنها می پردازیم:

ارورهای ماشین ظرفشویی بکو

ارور H2:

دلیلی که منجر به مواجه شدن با ارور H2 ماشین ظرفشویی بکو می شود، خرابی سنسور رطوبت مواد شوینده واقع در کف دستگاه است.

راه حل: برای رفع کد خطای H2 در ماشین ظرفشویی بکو، سنسور رطوبت را بررسی کنید و در صورت خرابی یا سوختگی سنسور، آن را تعویض کنید.

ارور H3:

نمایش کد خطای H3 ماشین ظرفشویی بکو مربوط به خرابی یا نقص سوپاپ دایورتر است. دایورتر وظیفه دارد آبی که به اسپری های بالا و پایین دستگاه هدایت می شود را کنترل کند.

راه حل: برای برطرف کردن ارور H3 در ماشین ظرفشویی بکو، ابتدا شیر دایورتر را باز کنید و مدار آن را مورد بررسی قرار دهید. اگر مشکل از دایورتر نبود، سیم کشی های دستگاه را بررسی کنید و ببینید که دچار اتصالی نشده باشند. در نهایت برد الکترونیک ماشین ظرفشویی را چک کنید و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.

ارور H3 ماشین ظرفشویی بکو

ارور H4:

دلیلی که منجر به مواجه شدن با ارور H4 ماشین ظرفشویی بکو می شود، نقصی مربوط به سنسور دمای دستگاه است که سبب شده دستگاه نتواند سنسور دما را بخواند و دمای مناسب را تشخیص دهد. در این شرایط ماشین ظرفشویی از کار می افتد.

راه حل: برای رفع کد خطای H4 در ماشین ظرفشویی بکو پیشنهاد می شود از تکنسین های متخصص بخواهید تا سنسور دما و سیم کشی های آن را مورد بررسی قرار دهند و در صورت پیدا کردن منشاء خرابی، آن را تعمیر کنند.

ارور H5:

نمایش ارور H5 ماشین ظرفشویی بکو به معنی نقصی در سیستم آبگیری و آبگیری بی وقفه است که باعث شده آب در ماشین ظرفشویی سرریز کند. احتمالاً شیر برقی ورودی نتوانسته میزان آب ورودی را کنترل کند و اکنون این مسئله را با H5، یکی از ارورهای ماشین ظرفشویی بکو اطلاع می دهد.

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای H5 ماشین ظرفشویی بکو، اولین کاری که باید انجام دهید بررسی شیر برقی ورودی آب و اطمینان از سلامت و صحت عملکرد آن است. اگر این قطعه خراب بود، باید در اسرع وقت آن را تعمیر یا تعویض کنید.

ارور H5 ماشین ظرفشویی بکو

ارور H6:

نمایش ارور H6 ماشین ظرفشویی بکو یکی دیگر از خطاهای مربوط به سیستم آبگیری است. در این شرایط برخلاف حالت قبل هیچ آبی وارد دستگاه نمی شود. این مسئله می تواند بر اثر نشتی، ترکیدگی یا تاخوردگی لوله ورودی آب رخ دهد.

راه حل: برای رفع کد خطای H6 در ماشین ظرفشویی بکو، در قدم اول سیستم ورودی آب و کلیه قطعات درگیر این مجموعه اعم از فیلتر ورودی، شیلنگ ورودی و شیر آب را خوب بررسی کنید و هرگونه گرفتگی یا تاخوردگی هرکدام از آنها را کاملاً باز کنید. سپس یک دور دستگاه را خاموش و روشن کنید. 

شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی

ارور H7:

علت آن که با کد خطای H7 ماشین ظرفشویی بکو مواجه شده ایم، نرسیدن آب به دمای مناسب برای آغاز فرآیند شستشو است. در این شرایط به احتمال فراوان هیتر دستگاه دچار نقص و خرابی شده است.

راه حل: برای آنکه بتوانید ارور H7 را در ماشین ظرفشویی برطرف کنید، باید سیستم گرمایش و سیم کشی های آن را بررسی کنید. چنانچه فکر می کنید مشکل از مدار برد الکترونیک است، دستگاه را از برق بکشید و با مرکز خدمات مشتریان روشاید سرویس تماس بگیرید.

ارور E01:

دلیلی که منجر به مواجه شدن با ارور ماشین ظرفشویی بکو E01 می شود، نقصی مربوط به فرآیند آبکشی است. اگر در پایان چرخه شستشو سطح آب در وان به طور کامل بازیابی نشود، یکی دیگر از ارورهای ماشین ظرفشویی بکو یعنی E01 نمایش داده خواهد شد.

راه حل: برای رفع کد خطای E01 در ماشین ظرفشویی بکو پیشنهاد می شود بررسی کنید که اتصالات هیدرولیکی صحیح بوده و شیر آب باز باشد. در صورت برطرف نشدن مشکل با یک مرکز تعمیرات باتجربه تماس بگیرید.

ارور E02:

نمایش کد خطای E02 در ماشین ظرفشویی بکو از خطای سیستم تخلیه آب خبر می دهد. آب ماشین ظرفشویی تخلیه نمی شود یا بد تخلیه می شود.

راه حل: برای برطرف کردن و رفع ارور E02 ماشین ظرفشویی بکو اولین کاری که باید انجام دهید در مرحله اول سیستم تخلیه آب به همراه تمامی قطعات درگیر این مجموعه اعم از فیلتر تخلیه، شیلنگ تخلیه و پمپ تخلیه را مورد بررسی قرار دهید و چنانچه هرکدام دچار گرفتگی شده، آن را جدا کرده و تمیز نمایید. سپس یک دور دستگاه را خاموش و روشن کنید و یک چرخه شستشوی عادی راه اندازی کنید. اگر مشکل همچنان ادامه دار بود، با مرکز تعمیرات روشاید سرویس تماس گرفته و از متخصصین باتجربه ما مشاوره و کمک بگیرید.

ارور E03:

علت نمایش ارور E03 در ماشین ظرفشویی بکو بروز خطای مربوط به ریست شدن بویلر دستگاه است. چنانچه در طول چرخه شستشو ریست شدن دمای بویلر در محدوده زمانی تعیین شده رخ ندهد، این ارور نمایش داده خواهد شد.

راه حل: برای رفع کد خطای E03 در ماشین ظرفشویی بکو، دستگاه را خاموش کرده و سپس دوباره روشن کنید. یک چرخه شستشو اجرا کنید و ببینید که آیا ارور برطرف شده یا نه. اگر همچنان پابرجا بود، با متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی تماس بگیرید.

ارور E03 ماشین ظرفشویی بکو

ارور E04:

علت آن که با ارور E04 ماشین ظرفشویی بکو مواجه شده ایم، بروز خطای مربوط به پر شدن آب در دستگاه است.

راه حل: برای رفع کد خطای E04 ماشین ظرفشویی بکو اولین کاری که باید انجام دهید، بررسی باز یا بسته بودن شیر آب منبع است. در مرحله بعد همه اتصالات و لوله کشی های دستگاه سالم را چک کنید و ببینید که سالم باشند.

کلام آخر

نمایش ارورهای ماشین ظرفشویی بکو در واقع نوعی اخطار است و به شما اطلاع می دهد دستگاه شما دچار نقص فنی شده و نیاز به تعمیرات دارد. برخی از مشکلات ظرفشویی جزئی بوده و در صورت آشنایی با معنای هر کدخطا می‌توانید خودتان مشکل پیش آمده را برطرف کنید.

اما توصیه می‌شود برای جلوگیری از آسیب به سایر قطعات و تعمیر اصولی آن حتما از یک تکنسین متخصص برای رفع ارورهای ماشین ظرفشویی بکو کمک بگیرید.

راهکارهایی برای جلوگیری از خراب شدن و کاهش نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی و افزایش عمر مفید آن :

  • از مواد شوینده به میزان زیاد استفاده نکنید.
  • ماشین ظرفشویی را بیشتر از حد ظرفیت پر نکنید.
  • از تراز بودن پایه‌های ماشین ظرفشویی اطمینان حاصل کنید.
  • از گذاردن ظروف با ارتفاع و عمق زیاد همانند قابلمه و … خودداری نمایید.
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *