• تلویزیون- سونی
  • ۱۹ مهر
  • توسط: ادمین

مشکلات رایج تلویزیون سونی - اتصال بی سیم به شبکه در تلویزیون سونی

مشکلات رایج تلویزیون سونی - اتصال بی سیم به شبکه در تلویزیون سونی

قبل از تلاش برای اتصال تلویزیون سونی براویا با قابلیت Wi-Fi® خود به یک شبکه خانگی بی سیم ، برای دسترسی به اینترنت، علاوه بر تلویزیون براویا، دستگاه هایی مانند هاب، روتر و غیره اجزای ضروری هستند، که باید از قبل تهیه شده باشند. علاوه بر این، این دستگاه ها بسته به نحوه تنظیم اتصال اینترنت خود متفاوت هستند. این مقاله برای راهنمایی شما در اتصال تلویزیون دارای قابلیت Wi-Fi® به شبکه بی سیم موجود ارائه شده است.


A: کامپیوتر
B: روتر بی سیم
C: مودم
D: اینترنت

قبل از شروع


مطمئن شوید که SSID (نام شبکه بی سیم خود) و رمز عبور شبکه بی سیم خود را می دانید. گذرواژه ها به حروف کوچک و بزرگ حساس هستند و باید به درستی وارد شوند.
اگر در مورد نوع تلویزیونی که دارید به کمک نیاز دارید، مقاله نحوه بررسی اینکه آیا تلویزیون شما Google TV™، Android TV™ می باشد، یا تلویزیون دیگری است، را در راهنمای تلویزیون خود مطالعه کنید. و یا در صورت ضرورت از کارشناسان مربوطه کمک بگیرید.
►  درصورتیکه قبلاً اتصال اینترنت تلویزیون خود را تنظیم کرده‌اید ولی درعیب یابی این مورد بخصوص، به کمک  نیاز دارید، می توانید با کارشناسان روشاید سرویس مشورت کنید.

نحوه تنظیم اتصال بی سیم درتلویزیون سونی


نوع تلویزیون خود را برای دستورالعمل انتخاب کنید:
►    مدل های Google TV و Android TV
صفحه تنظیمات را باز کنید:
1-    اگر کنترل تلویزیون دکمه ی Quick Setting  دارد، آن را فشار داده و گزینه Setting را انتخاب کنید.
2-    اگر کنترل تلویزیون دکمه ی Quick Setting  را ندارد، ابتدا دکمه Home  را فشار داده ، 
         و سپس Setting را انتخاب کنید.
نکته : نحوه دسترسی به تنظیمات مراحل بعدی متفاوت خواهد بود.


      با توجه به گزینه های منوی تلویزیون مراحل زیر را دنبال کنید:


►   شبکه و اینترنت ← Wi-Fi را انتخاب کنید.
►    شبکه و اینترنت ← تنظیم آسان ← Wi-Fi را انتخاب کنید.
►    شبکه  ← تنظیم آسان شبکه ← Wi-Fi را انتخاب کنید.
با انتخاب Wi-Fi، گزینه ی آن روشن و خاموش می شود، زمانی که گزینه Wi-Fi فعال است، شبکه های بی سیم موجود را مشاهده خواهید کرد.
 نکته : اگر SSID (نام شبکه بی سیم) و رمز عبور (کلید امنیتی/عبارت عبور) روتر بی سیم (یا نقطه دسترسی) خود را نمی دانید، دفترچه راهنمای تجهیزات بی سیم خود را بررسی کنید یا برای دریافت راهنمایی با ISP (ارائه دهنده خدمات اینترنتی) خود تماس بگیرید. 
"اگر شبکه بی سیم مخفی دارید، و نحوه اتصال را نمی دانید، کارشناسان ما به شما آموزش می دهند."
در آخرشبکه بی سیم خود را انتخاب کنید و رمز عبورخود را همانطور که از شما خواسته شد وارد کنید.

نکته ها : 
►    پس از انتخاب شبکه بی سیم خود، ممکن است لازم باشد، درحالی که فیلد نوشتاری برجسته شده است، دکمه Enter/Select را بر روی کنترل از راه دورتلویزیون فشار دهید تا صفحه کلید بر روی صفحه فعال شود. کلید امنیتی شبکه خود را وارد کرده و NEXT/ENTER یا FINISH را فشار دهید تا بتوانید عملیات را ادامه دهید.
►    با انتخاب علامت  فلش رو به بالا بر روی صفحه‌کلید ، می توانید وضعیت نوشتاری را از حروف کوچک به حروف بزرگ و بالعکس تغییر می‌دهد. 
►    نویسه های رمزعبور به حروف بزرگ و کوچک حساس هستند. مراقب باشید که از حروف بزرگ و کوچک به درستی استفاده کنید.

►    سایرمدل های تلویزیون سونی
راه‌اندازی مدل‌های تلویزیونی که آماده LAN بی‌سیم هستند و مدل‌هایی که دارای شبکه بی‌سیم داخلی هستند، متفاوتند. 
در صورتی که نمی دانید ، تلویزیون شما کدام یک از این موارد را دارد، به مشخصات محصول خود یا دفترچه راهنماهای ارائه شده با تلویزیون مراجعه کنید. (مدل های اخیر دارای LAN بی سیم داخلی هستند.)

تفاوت بین LAN بی سیم آماده و LAN  بی سیم داخلی چیست؟ 


شبکه بی سیم داخلی : دستگاه LAN بی سیم داخلی به شما امکان می دهد بدون نیاز به اتصال آداپتور جداگانه، به اینترنت و شبکه خانگی خود دسترسی داشته باشید. با استفاده از این قابلیت می توانید به راحتی به یک LAN بی سیم متصل شوید و از مزایای شبکه در محیطی بدون کابل بهره مند شوید.
LAN بی سیم آماده : مدل‌های براویا HDTV آماده Wi-Fi ، با استفاده از آداپتور شبکه بی‌سیم USB UWA-BR100 به اینترنت دسترسی پیدا می‌کنند. این آداپتور به ورودی USB تلویزیون شما متصل می شود.
توجه : تولید آداپتور LAN بی سیم USB UWA-BR100 متوقف شده است و ممکن است در دسترس نباشد. ولیکن این آداپتور بسته به مدل تلویزیون شما به عنوان یک لوازم جانبی اختیاری عرضه شده و در دسترس می باشد.
 

نظرات ثبت نظر
اعتماد شما سرمایه ماست.

اعتماد شما سرمایه ماست.