ارورهای یخچال فریزر زانوسی

ارورهای یخچال فریزر زانوسی – تعمیر یخچال فریزر زانوسی

ارورهای یخچال فریزر زانوسی زمانی نشان داده می شود که یکی از قطعات دستگاه شما دچار نقص فنی شده و نیاز به تعمیرات داشته باشد. در صورت اطلاع از معنای هر ارور می‌توانید در زمان بروز مشکل بهترین اقدام را انجام دهید. عیب یابی و تعمیر یخچال فریزر زانوسی به دلیل پیچیدگی ساخت دستگاه، کار آسانی نیست. بنابراین توصیه می‌شود اگر دانش و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، حتما از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

ارورهای یخچال فریزر زانوسی

ارورهای یخچال فریزر زانوسی:

در زیر به صورت خلاصه به تمامی کدهای خطا(ارورهای) یخچال فریزر زانوسی می پردازیم:

ارور SH:

علت: دلیل آنکه با ارور Normal – SH یخچال فریزر Zanussi مواجه می شویم، تشخیص اتصال کوتاه شدن سنسور فرش فود یا یخچال است.

راه حل: برای اینکه بتوانید کد خطای Normal – SH یخچال فریزر زانوسی را برطرف کنید، باید سنسور یخچال را مورد بررسی قرار داده و محل اتصال کوتاه را در سیم کشی های این سنسور بیابید. در صورت نیاز، به تعمیر و تعویض اتصالات سنسور بپردازید. اگر احساس می کنید مشکل از خود سنسور است، به فکر تعویض آن باشید.

ارور SH یخچال فریزر زانوسی

ارور OP:

علت: مهم ترین دلیل نمایش کد خطای Normal – OP در یخچال فریزر زانوسی، مدار باز شدن سنسور دستگاه است که سیستم تشخیص خطای خودکار این مسئله را با ارور Normal – OP نمایش می دهد.

راه حل: به منظور برطرف کردن ارور Normal – OP در یخچال فریزر زانوسی، به سراغ سنسور فرش فود و اتصالات آن بروید و با دقت کلیه سیم های متصل به آن را از نظر بگذرانید. هرکجا که احساس می کنید مجموعه مدار باز شده، سیم از کار افتاده را جایگزین کرده و یک بار دیگر عملکرد یخچال فریزر را بررسی کنید.

ارور 0P یخچال فریزر زانوسی

ارور E0:

علت: دلیل آنکه با کد خطای E0 یخچال فریزر زانوسی مواجه شده ایم، این است که دستگاه هیچ خطایی تشخیص نداده و اعلام می کند کلیه بخش ها عملکرد درستی دارند.

راه حل: اگر در پی راهکاری برای رفع ارور E0 یخچال فریزر زانوسی هستید، باید بدانید این کد به معنی خرابی یا اشکالات دستگاه نیست و به ما اعلام می کند دستگاه با هیچ خطایی مواجه نشده است.

 

ارور E1:

علت: دلیل اصلی نمایش ارور E1 یخچال فریزر زانوسی، تشخیص خرابی سنسور اواپراتور دستگاه است.

راه حل: اگر می خواهید کد خطای E1 یخچال فریزر زانوسی را برطرف کنید، باید در قدم اول میزان مقاومت سنسور اواپراتور را اندازه بگیرید و از سلامت این سنسور مطمئن شوید. سیم کشی های متصل به این سنسور را چک کرده و در صورت مشاهده کوچکترین خرابی در هر کدام از آنها، سیم معیوب یا سنسور خراب را تعویض کنید.

ارور E1 یخچال فریزر زانوسی

ارور E2:

علت: به این دلیل با کد خطای E2 یخچال فریزر زانوسی مواجه شده ایم که سنسور دمای اتاق آسیب دیده است.(سنسور بر روی برد پاور نصب شده است. )

راه حل: به منظور رفع مشکل مربوط به ارور E2  یخچال فریزر Zanussi، عملکرد سنسور دمای اتاق را به همراه اتصالات مربوط به آن را بررسی کرده و از صحت عملکرد آنها اطمینان حاصل کنید. کلیه اتصالات خراب و حتی سنسور معیوب را تعویض کرده و بار دیگر عملکرد دستگاه را بررسی کنید.

ارور E4:

علت: دلیل برخورد با ارور E4 یخچال فریزر زانوسی، نقص و خرابی سنسور دمای اتاق در محل اتصال به برد است.

راه حل: روش مناسب برای برطرف کردن ارور E4 یخچال فریزر زانوسی،‌ بررسی اتصالات و سیم کشی های سنسور دمای اتاق دستگاه در محل برد الکترونیکی است. هر خرابی که در اتصالات این بخش مشاهده می شود،‌ باید تعمیر شود. سیم های خراب را تعویض کنید و بار دیگر نمایش کد خطای E4 را بررسی کنید.

ارور E4 یخچال فریزر زانوسی

ارور E5:

علت: مهم ترین علت نمایش ارور E5 یخچال فریزر زانوسی، خرابی سنسور محفظه صفر درجه دستگاه است. ممکن است سنسور از کار افتاده باشد یا یکی از اتصالات و سیم کشی های آن خراب شده باشد.

راه حل: یک راهکار خوب برای مقابله با ارور E5 یخچال فریزر زانوسی،‌ بررسی سنسور محفظه صفر درجه و یافتن ایرادات آن است. در صورتی که با اشکالی در محل اتصالات این سنسور مواجه شدید، هرچه سریع تر اتصالات و سیم کشی های خراب را جایگزین کنید. در نهایت اگر می بینید ایراد از خود سنسور است، اقدام به تعویض آن کنید.

ارور ER:

علت: دلیل نمایش کد خطای ER یخچال فریزر زانوسی، مربوط به خرابی اتصالات برد یخ ساز می باشد. این مشکل در یخچال فریزر زانوسی با ارور ER به کاربر اطلاع داده می شود.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع ارور ER یخچال فریزر زانوسی هستید، کانکتورهای J4-4، J4-5 و J4-6 روی برد یخ ساز را به دقت بررسی کنید. چک کنید که کانکتور J4 روی برد اصلی سالم باشد. سپس بر روی برد اصلی به سراغ ردیف کانکتورهای 15 پین بروید و آنها را تست کنید. اگر کلیه اتصالات و کانکتورها سالم به نظر می رسند، برد کنترلی را تعویض کنید.

ارور T3:

علت: مشکلی که منجر به نمایش کد خطای T3 یخچال فریزر Zanussi می شود، مربوط به اتصال کوتاه یا مدار باز شدن سنسور دما و رطوبت دستگاه است.

راه حل: جهت برطرف کردن ارور T3 یخچال فریزر زانوسی در خانه، باید بتوانید به محل سنسور رطوبت دسترسی یابید و سیم های متصل به آن را مورد بررسی قرار دهید. به دنبال محل اتصال کوتاه یا مدار باز در سیم کشی های دستگاه باشید و در صورت مشاهده، اقدام به تعویض آنها کنید. ممکن است نیاز باشد سنسور خراب تعمیر یا حتی تعویض شود. به همین خاطر بهتر است برای رفع ارور T3 با مرکز تعمیرات تخصصی داره چاره تماس بگیرید.

کلام آخر

هنگامی که یک قطعه الکتریکی یا الکترونیکی یا بخشی از یخچال را مثل یخ ساز، فن، سوئیچ، دمپر و… بر می دارید، در مدت زمان مشخصی کد خطای یخچال زانوسی نمایش داده می‌شود.

برای پاک کردن کد خطا کافیست یخچال را از برق بکشید و قطعه جدا شده را مجددا وصل کنید سپس دوباره یخچال را به برق وصل کنید تا به این ترتیب کد خطا پاک شود.

اگر دانش و تخصص کافی در زمینه رفع کدخطا ندارید، توصیه می‌شود برای جلوگیری از آسیب به دستگاه حتما از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

در آخر به راهکارهایی مؤثر جهت کاهش خرابی و نیاز به تعمیرات یخچال فریزر و افزایش عمر مفید آن اشاره می کنیم :

    • از یک ترانس استاندارد جهت کنترل نوسانات برق استفاده کنید.
    • درب یخچال فریزر را بیشتر از حد ظرفیت پر نکنید.
    • از تراز بودن یخچال فریزر اطمینان حاصل کنید.
    • از گذاردن مواد گرم در یخچال فریزر خودداری نمایید.
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *