ارورهای ماشین ظرفشویی کرال

ارورهای ماشین ظرفشویی کرال – تعمیر ماشین ظرفشویی کرال

ارورهای ماشین ظرفشویی کرال زمانی نشان داده می شود که یکی از قطعات دستگاه شما دچار نقص فنی شده و نیاز به تعمیرات داشته باشد. در صورت اطلاع از معنای هر ارور می‌توانید در زمان بروز مشکل بهترین اقدام را انجام دهید. عیب یابی و تعمیرات کرال به دلیل پیچیدگی ساخت دستگاهها، کار آسانی نیست. بنابراین توصیه می‌شود اگر دانش و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، حتما از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

ارورهای ماشین ظرفشویی کرال:

در زیر به صورت خلاصه به تمامی کدهای خطا(ارورهای) ماشین ظرفشویی کرال می پردازیم:

ارور OE:

در شرایطی که سیستم تخلیه دستگاه با اختلال مواجه شود، ارور OE نمایش داده میشود. برای رفع این مشکل می توانید موارد زیر را بررسی کنید:

  • شلنگ تخلیه را بررسی و گرفتگی و انسدادهای ایجاد شده در آن را رفع کنید.
  • پمپ تخلیه را بررسی و در صورت وجود اشکال در سیم کشی آن را برطرف کنید. البته تعمیر پمپ تخلیه نیاز به مهارت داشته و بهتر است به افراد متخصص در تعمیر ماشین ظرفشویی بسپارید.

ارور IE:

یکی از کدهای خطا ماشین ظرفشویی کرال که بسیار رایج است، کد IE می باشد. این کد در شرایطی رخ می دهد که سطح آب کمتر از اندازه استاندارد تشخیص داده شود. برای رفع این مشکل موارد زیر را بررسی کنید:

  • از وصل بودن آب ساختمان و مناسب بودن فشار آن مطمئن شوید.
  • شیر ورودی آب را بررسی و در صورت وجود نشتی آن را تعمیر نمایید.
  • خرابی هیدروستات از اصلی ترین دلایل برای بروز این خطا می باشد. هیدروستات را به طور کامل بررسی و در صورت نیاز آن ر تعمیر را تعویض کنید. اگر در تعمیر این قطعات مهارت ندارید، بهتر است با متخصصین روشاید سرویس در تعمیر ماشین ظرفشویی کرال مشورت کنید.

ارور EI:

ارور EI در شرایطی رخ می دهد که هرگونه سرریز در دستگاه تشخیص داده شود.

تمام قسمت های دستگاه را به طور کامل بررسی کنید و محل نشتی آب را شناسایی نمایید.

در بسیاری از مواقع این خطا تنها به دلیل خرابی سنسور سرریز آب رخ می دهد. به همین دلیل با تعویض این سنسور ممکن است خطا برطرف شود. علاوه بر این موارد، خرابی در برد الکتریکی نیز می تواند در رخ دادن خطا EI نقش داشته باشد.

ارور FE:

ارور FE نشان دهنده آبگیری بیش از اندازه ماشین ظرفشویی کرال می باشد.

هیدروستات و سنسور شناور را بررسی و در صورت نیاز آن را تعمیر کنید. این خطا همچنین ممکن است به دلیل خرابی در برد الکتریکی دستگاه رخ دهد که تعمیر آن کاملا تخصصی است.

ارور HE:

از دیگر ارورهای ماشین ظرفشویی کرال می توان به HE اشاره نمود که به معنای است که دمای آب بالاتر از 85 درجه سانتی گراد است.

دمای آب ورودی را بررسی کنید و در صورت بالا بودن بیش از اندازه، درجه آن را کاهش دهید. علاوه براین، خرابی در هیتر و ترمیستور نیز می تواند در رخ دادن این خطا نقش داشته باشند. هیتر المنت و ترمیستور را بررسی و در صورت نیاز توسط متخصص تعمیر یا تعویض شود.

شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی

ارور F2:

کد خطای F2 در ماشین های ظرفشویی کرال به معنای عدم ورود آب به داخل دستگاه است.

اصلی ترین دلیل برای بروز این خطا، قطع بودن آب ساختمان است. علاوه براین، گرفتگی در سطح شیلنگ ورودی نیز می تواند منجر به رخ دادن این خطا شود که براحتی قابل حل است.
گرفتگی سطح فیلتر با تکه های باقی مانده از مواد غذایی نیز می تواند مانع ورود آب به داخل دستگاه شود. و به همین دلیل ارور F2 نمایش داده خواهد شد. فیلتر را تمیز و در صورت خرابی می توانید آن را تعویض کنید.

کلام آخر

نمایش ارورهای ماشین ظرفشویی کرال در واقع نوعی اخطار است و به شما اطلاع می دهد دستگاه شما دچار نقص فنی شده و نیاز به تعمیرات دارد. برخی از مشکلات ظرفشویی جزئی بوده و در صورت آشنایی با معنای هر کدخطا می‌توانید خودتان مشکل پیش آمده را برطرف کنید.

اما توصیه می‌شود برای جلوگیری از آسیب به سایر قطعات و تعمیر اصولی آن حتما از یک تکنسین متخصص برای رفع ارورهای ماشین ظرفشویی کرال کمک بگیرید.

راهکارهایی برای جلوگیری از خراب شدن و کاهش نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی و افزایش عمر مفید آن :

  • از مواد شوینده به میزان زیاد استفاده نکنید.
  • ماشین ظرفشویی را بیشتر از حد ظرفیت پر نکنید.
  • از تراز بودن پایه‌های ماشین ظرفشویی اطمینان حاصل کنید.
  • از گذاردن ظروف با ارتفاع و عمق زیاد همانند قابلمه و … خودداری نمایید.
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *