ارور های ماشین ظرفشویی بوش

ارورهای ماشین ظرفشویی بوش – تعمیر ماشین ظرفشویی بوش

ارورهای ماشین ظرفشویی بوش زمانی نشان داده می شود که یکی از قطعات دستگاه شما دچار نقص فنی شده و نیاز به تعمیرات داشته باشد. در صورت اطلاع از معنای هر ارور می‌توانید در زمان بروز مشکل بهترین اقدام را انجام دهید. عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی بوش و خدمات بوش به دلیل پیچیدگی ساخت دستگاه، کار آسانی نیست. بنابراین توصیه می‌شود اگر دانش و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، حتما از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

ارورهای ماشین ظرفشویی بوش:

در زیر به صورت خلاصه به تمامی کدهای خطا(ارور های) ماشین ظرفشویی بوش می پردازیم:

ارور E01 , F01:

ارور e01 به دلیل گرم نشدن آب مخزن به دمای مورد نیاز برای شستشو بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود و دلایل زیادی می‌تواند باعث بروز این مشکل شود که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. خرابی برد
  2. خرابی هیتر
  3. خرابی سنسور دما

از انجا که رفع ارور E01 نیاز به اطلاعات و ابزار تخصصی دارد، پیشنهاد می‌شود از یک تعمیرکار متخصص کمک بخواهید.

ارور E02 , F02:

بر اساس لیست ارورهای ماشین ظرفشویی بوش، ارور E02 کاملا مشابه ارور E01 است و به گرم نشدن آب داخل دستگاه جهت شستشوی ظروف اشاره دارد. در صورتی که به این ارور توجه نکنید، ظروف کثیف و چرب به خوبی تمیز نمی‌شوند و باید دوباره آنها را بشویید. خرابی برد، سنسور و هیتر گرمایشی ماشین ظرفشویی از مهم‌ترین دلایل بروز این کد خطا هستند.

ارور E03 , F03:

این ارور تا حد زیادی شبیه دیگر ارورهای ظرفشویی بوش مثل ارور E01 و E02 است و به گرم نشدن آب مورد نیاز ماشین ظرفشویی اشاره دارد. با این حال برخی از متخصصان معتقدند که این کد خطا ممکن است به دلیل وجود مشکل در ورود آب به داخل دستگاه نیز بر روی نمایشگر ظاهر شود. به همین دلیل علاوه بر وضعیت برد، هیتر و سنسور دما موارد زیر را نیز باید بررسی کنید:

  1. سالم بودن شلنگ ورودی
  2. تمیز بودن فیلتر
  3. سالم بودن سنسور سطح آب
  4. سالم بودن شیر برقی

ارور E04 , F04:

یکی از کد خطاهایی است که به ندرت بر روی نمایشگر دستگاه ظاهر می‌شود چرا که در اغلب اوقات، مشکل دستگاه با استفاده از ارورهایی چون E01، E02 و E05 به اطلاع کاربر می‌رسد. با این حال در لیست ارورهای ظرفشویی بوش ارور E04 نیز وجود دارد و به گرم نشدن آب ورودی دستگاه اشاره دارد و در برخی از اوقات پر نشدن مخزن دستگاه نیز باعث می‌شود تا کاربر این ارور را ببیند.

خرابی برد از مهم‌ترین دلایل بروز ارور E04 است اما ممکن است موارد زیر نیز باعث بروز این مشکل شوند:

  1. خرابی سیستم گرمایشی
  2. خرابی حسگر تنظیم فشار آب
  3. خرابی شیر برقی
  4. گرفتگی آب پاش‌ها
  5. خرابی سنسور سطح آب
  6. خرابی سنسور دما

ارور E05, F05:

ارور E05 مشابه ارور E04 است و به وجود مشکل در گرم شدن آب و پر نشدن مخزن از آب به مقدار مورد نیاز اشاره دارد. خرابی برد، شیربرقی و برخی از سنسورهای ماشین ظرفشویی از مهم‌ترین دلایل بروز این مشکل هستند.

ارور E06 , F06:

این ارور مربوط به درب ماشین ظرفشویی می‌شود و تا رفع نشدن این کد خطا، ادامه یافت فرآیند شستشوی ظروف غیرممکن است. از مهم‌ترین دلایل بروز ارور e06 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. باز بودن درب ماشین ظرفشویی
  2. خرابی میکروسوئیچ
  3. چیدمان نادرست ظروف
  4. خرابی برد
  5. قطع بودن اتصالات داخلی

ارور E07 , F07:

یکی از ارورهای ظرفشویی بوش،  E07 است که خیلی متداول نیست و احتمال کمی وجود دارد که آن را بر روی نمایشگر ببینید. این ارور به خرابی فن گرمایشی اشاره دارد و از آنجا که در مدل‌های جدید ماشین ظرفشویی بوش از تکنولوژی‌های جدیدی استفاده شده وجود مشکل برای فن گرمایشی به حداقل رسیده و ظروف خیس و تمیز در عرض چند دقیقه خشک خواهند شد.

ارور E08 , F08:

یکی دیگر از کد خطای ماشین ظرفشویی بوش که به نسبت دیگر ارورها کمتر دیده می‌شود، کد خطای E08 است. این ارور برای مواقعی طراحی شده که سطح آب کمتر از میزان مورد نیاز دستگاه برای شستشوی ظروف است. از جمله دلایلی که می‌تواند این مشکل را به وجود اورد می‌توان به موارد زیر شااره کرد:

  1. خرابی برد
  2. خرابی سنسور آب
  3. خرابی شیر برقی
  4. تجمع رسوب در مسیر ورودی آب

برای رفع این ارور احتمالا نیاز به تعویض قطعات خراب شده خواهید داشت با این حال در صورتی که تجمع رسوبات این مشکل را به وجود آورده باشند، جرم‌گیری کلی ماشین ظرفشویی مشکل را به طور کامل برطرف خواهد کرد.

شیلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی

ارور E09, F09:

یکی از متداول‌ترین ارورها، E09 است که به طور معمول در انتهای شستشو ظاهر می‌شود. در هنگام بروز این کد خطا، ظروف کاملا خیس هستند و به دلیل شسته شدن با آب سرد، آنها را در انتهای شستشو، کثیف و چرب می‌بینید. دلایلی که می‌تواند باعث بروز این ارور شوند خرابی هیتر و فن گرمایشی هستند و تا تعمیر نشدن این قطعات، ماشین ظرفشویی شما کیفیت شستشوی بالایی نخواهد داشت.

کلام آخر

نمایش ارورهای ماشین ظرفشویی بوش در واقع نوعی اخطار است و به شما اطلاع می دهد دستگاه شما دچار نقص فنی شده و نیاز به تعمیرات دارد. برخی از مشکلات لباسشویی جزئی بوده و در صورت آشنایی با معنای هر کدخطا می‌توانید خودتان مشکل پیش آمده را برطرف کنید.

اما توصیه می‌شود برای جلوگیری از آسیب به سایر قطعات و تعمیر اصولی آن حتما از یک تکنسین متخصص برای رفع ارورهای ماشین ظرفشویی بوش کمک بگیرید.

راهکارهایی برای جلوگیری از خراب شدن و کاهش نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی و افزایش عمر مفید آن :

  • از مواد شوینده به میزان زیاد استفاده نکنید.
  • ماشین ظرفشویی را بیشتر از حد ظرفیت پر نکنید.
  • از تراز بودن پایه‌های ماشین ظرفشویی اطمینان حاصل کنید.
  • از گذاردن ظروف با ارتفاع و عمق زیاد همانند قابلمه و … خودداری نمایید.
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *