مشکلات رایج چیلر

مشکلات رایج چیلر – تعمیر چیلر

مشکلات رایج چیلر زمانی اتفاق می افتد که یکی از قطعات دستگاه شما دچار نقص فنی شده و نیاز به تعمیرات داشته باشد. در صورت اطلاع از معنای هر مشکل و عیب می‌توانید در زمان بروز مشکل بهترین اقدام را انجام دهید. عیب یابی و تعمیر چیلر در نصب و سرویس های دوره ای، به دلیل پیچیدگی ساخت دستگاهها، کار آسانی نیست. بنابراین توصیه می‌شود اگر دانش و اطلاعات کافی در زمینه تعمیر چیلر ندارید، حتما از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

مشکلات رایج چیلر:

اپراتورها باید به طور فعال این عوامل را برای کاهش تهدیدات احتمالی برای تجهیزات خنک کننده در نظر بگیرند.
عملکرد نامناسب …
غفلت از نگهداری …
سایزبندی نادرست …
چیلر شروع نمی شود. …
خنک کننده ناکافی …
پمپاژ ناکافی …
درجه حرارت بالا. …
دمای پایین.

در زیر به صورت خلاصه به تمامی مشکلات و عیب های چیلر می پردازیم:

مشکلات رایج چیلر

چیلرها برای برآوردن نیازهای دمایی چندین فرآیند صنعتی ضروری هستند،
بنابراین، مقادیر قابل توجهی انرژی در این تاسیسات مصرف می‌کنند. در
نتیجه، اپراتورها باید رویکرد صحیح بهره برداری و نگهداری را برای به
حداکثر رساندن عملکرد سیستم، اطمینان از طول عمر طولانی و به حداقل
رساندن هزینه های انرژی اولویت بندی کنند. این مقاله مشکلات و راه حل های
رایج چیلر را شناسایی می کند و دستورالعمل های مربوط به عیب یابی را
برجسته می کند.

چیلر آغاز به کار نمی کند

دو عامل متداول که می‌توانند از راه‌اندازی چیلرها جلوگیری کنند عبارتند از سیم‌کشی شل و فیوز/مدار شکن سوخته.

علاوه بر این، یک کلید برق در حالت خاموش ممکن است از کارکرد چیلر جلوگیری کند. اپراتورها باید تجهیزات را برای این مشکلات رایج بررسی کنند تا مطمئن شوند که سیستم به طور موثر اجرا می شود.

خنک کننده ناکافی

اپراتورها می توانند این مشکل را با بررسی دمای مایع خنک کننده در خروجی چیلر برطرف کنند. دمایی متفاوت از نیاز فرآیند استاندارد نشان‌دهنده وجود اواپراتور یخ‌زده یا سیال خنک‌کننده در حال خراب شدن است.

پمپاژ ناکافی

پمپاژ ناکافی ممکن است ناشی از حجم ناکافی مایع خنک کننده، سوپاپ نیمه بسته، خرابی پمپ یا محدودیت های خط فرآیند باشد. این
عوامل می توانند به طور قابل توجهی از جریان کافی مایع خنک کننده در چرخه تبرید جلوگیری کنند.

مشکلات اضافی چیلر: سازندگان، سیستم های چیلر مدرن را با قابلیت نمایش خطا یا کد خطا تجهیز می کنند. این ویژگی ها می توانند به سرعت اپراتورها را در مورد شرایط رایج مؤثر بر عملکرد سیستم آگاه کنند. علاوه بر این، اپراتورها می توانند به سرعت مشکلات را به دلیل ویژگی کدهای خطا و نمایشگر خطا تشخیص و شناسایی کنند. برخی از شرایط یا ایرادات رایج سیستم های چیلر که اپراتورها را در مورد آنها مطلع می کنند عبارتند از:

درجه حرارت بالا

دمای فرآیند ممکن است بالاتر از مقدار دمای تنظیم شده توسط کاربر سیستم چیلر افزایش یابد. این وضعیت می تواند یک زنگ هشدار از سیستم ایجاد کند و ممکن است ناشی از بار حرارتی بالاتر از ظرفیت چیلر باشد. علاوه بر این، تنظیم پایین تر از الزامات استاندارد در سیستم چیلر نیز ممکن است هشدار دمای بالا را فعال کند.

دمای پایین

دمای فرآیند کمتر از مقدار دمای تنظیم شده توسط کاربر نیز می تواند زنگ هشدار را ایجاد کند. این وضعیت با بار حرارتی ناکافی یا تنظیمات نامناسب هشدار دمای پایین در سیستم چیلر رایج است.

سطح خنک کننده پایین

این شرایط شامل سقوط مایع خنک کننده به زیر سطح قابل قبول در مخزن چیلر است. ممکن است در نتیجه تبخیر یا نشتی در سیستم تبخیر داخل چیلر، هشدار سطح پایین مایع خنک کننده به صدا درآید.

دمای بیش از حد

هنگامی که دمای فرآیند از حد قطع ایمنی تنظیم شده توسط کاربر یا کارخانه فراتر رود، یک هشدار ایمنی بیش از حد دما می تواند در سیستم چیلر به صدا درآید. مشکلات سیستم تبرید یا تنظیمات ایمنی نامناسب از دلایل رایج این مشکل دمای بیش از حد است.

مشکلات رایج چیلر
روشیاید سرویس

چرا چیلر بهتر از VRF است؟

سیستم‌های چیلر می‌توانند در خنک‌کردن ساختمان‌های بزرگ‌تر از نظر انرژی کارآمدتر باشند، زیرا می‌توانند از صرفه‌جویی در مقیاس استفاده کنند و از استراتژی‌های کنترلی پیشرفته استفاده کنند. سیستم های چیلر را می توان با سایر فناوری های پایدار مانند سیستم های بازیابی گرما ادغام کرد تا بهره وری انرژی را به حداکثر برساند.

چیلر یا vrf

کلام آخر

مشکلات رایج چیلر در واقع نوعی اخطار است و به شما اطلاع می دهد دستگاه شما دچار نقص فنی شده و نیاز به تعمیرات دارد. برخی از مشکلات چیلر جزئی بوده و در صورت آشنایی با معنای هر کدخطا می‌توانید خودتان مشکل پیش آمده را برطرف کنید.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *