ارورهای یخچال فریزر ویرپول

ارورهای یخچال فریزر ویرپول – تعمیر یخچال فریزر ویرپول

ارورهای یخچال فریزر ویرپول زمانی نشان داده می شود که یکی از قطعات دستگاه شما دچار نقص فنی شده و نیاز به تعمیرات داشته باشد. در صورت اطلاع از معنای هر ارور می‌توانید در زمان بروز مشکل بهترین اقدام را انجام دهید. عیب یابی و تعمیرات ویرپول به دلیل پیچیدگی ساخت دستگاه، کار آسانی نیست. بنابراین توصیه می‌شود اگر دانش و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، حتما از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

ارورهای یخچال فریزر ویرپول:

در زیر به صورت خلاصه به تمامی کدهای خطا(ارورهای) یخچال فریزر ویرپول می پردازیم:

ارور d:

ارور d در یخچال فریزر ویرپول مربوط به عایق هوا می‌باشد. این ارور نشان می‌دهد که عایق هوا به‌درستی متصل نشده، گیرکرده و یا جداشده است. عایق هوا در یخچال فریزر ویرپول این امکان را فراهم می‌کند که هوای سرد از فریزر به درون یخچال بیاید.

رفع ارور:

برای رفع ارور d در یخچال فریزر ویرپول، باید ابتدا مکان عایق هوای یخچال خود را شناسایی کنید. برای این کار به سراغ دفترچه راهنمای یخچال رفته و پس از یافتن مکان عایق هوا، به بررسی اتصالات آن بپردازید. با این کار به‌احتمال بالا ارور d رفع خواهد شد.

ارور c:

به معنی مشکل در سنسور است. این سنسور هم می‌تواند در قسمت فریزر و هم قسمت یخچال باشد.

رفع ارور:

برای رفع ارور C ابتدا ترموستات یخچال را بررسی کنید چون از شایع‌ترین علل خطای مرتبط با سنسور است؛ اما درنهایت بهتر است با دپارتمان ویرپول روشاید سرویس تماس بگیرید.

ارور CF:

ارور CF در یخچال فریزر ویرپول به این معنا است که ارتباط بین صفحه اصلی یعنی برد اصلی با صفحه‌نمایش قطع‌شده است. دلیل این قطعی ارتباطی می‌تواند مربوط به سیم‌کشی باشد. ازآنجایی‌که مشکلات مربوط به برد اصلی حیاتی محسوب می‌شوند، ارور CF نیازمند بررسی تخصصی است.

رفع ارور:

همان‌طور که گفته شد ارور CF به برد اصلی مربوط است. درنتیجه بهترین کار این است که دست نگه‌داشته و با تعمیرکاران خبره یخچال تماس بگیرید؛ اما قبل از آن بهتر است یخچال فریزر خود را از برق بکشید.

ارور F18:

این ارور مربوط به فریزر است؛ و بر روی صفحه‌نمایش فریزر نمایش داده می‌شود. هنگام مشاهده این ارور باید بدانید که دمای فریزر از حد مناسب پایین‌تر آمده و این امر موجب اختلال در عملکرد مناسب فریزر شما شده است.

رفع ارور:

برای رفع این ارور باید بدانید که علت آن اکثراً ناشی از مشکل در برق یخچال است. پس ابتدا اطمینان حاصل فرمایید که یخچال شما به‌درستی به پریز برق متصل باشد. هم‌چنین گاهی که یخچال برای مدت طولانی خاموش است، پس از روشن شدن این ارور نمایش داده می‌شود. در این مواقع کافی است تا کلید فریزر را برای چند ثانیه نگه‌دارید تا این ارور از بین برود.

ارور E0:

ارور E0 نشان‌دهنده خرابی یک قطعه درون بخش یخ‌ساز یخچال شما است. وقتی‌که یک قطعه از یک سیستم کار نکند، کل عملکرد آن سیستم از بین می‌رود. لذا در این حالت یخ‌ساز شما به‌درستی کار نمی‌کند. وقتی‌که عملکرد یخ‌ساز دچار مشکل باشد انرژی مصرفی آن افزایش می‌یابد.

رفع ارور:

برای رفع این ارور کل یخ‌ساز شما باید بررسی شود. به این صورت که درپوش آن برداشته‌شده و یخ‌ساز کاملاً باز شود. سپس تک‌تک قطعات آن بررسی و مشاهده شود. این کار در حوزه توانایی‌های افرادی نیست که دانش تخصصی در این زمینه ندارند. به همین علت برای رفع این ارور باید با تعمیرکار متخصص تماس حاصل فرمایید.

ارور E1:

ارور E1 در یخچال فریزر ویرپول نشان‌دهنده اختلال در سنسور در بخش یخچال است؛ یعنی یکی از سنسورهای یخچال شما دچار مشکل شده و نیاز به بررسی دارد.

رفع ارور:

رفع ارورهایی که مرتبط با سنسورها هستند کمی پیچیده است. درنتیجه بهترین کار تماس با نمایندگی و کمک گرفتن از آن‌ها می‌باشد.

ارور E2:

ارور E2 مشابه ارور E1 بوده با این تفاوت که مربوط به بخش فریزر است. اگر سنسور بخش فریزر درست کار نکند، شما متوجه تغییرات دمایی آن نخواهید شد. این مسئله امری مهم در کارکرد فریزر و حتی بخش‌های مهم‌تری مانند دیفراست می‌باشد.

رفع ارور:

برای رفع این ارور  بهترین کار تماس با دپارتمان ویرپول روشاید سرویس است.

ارور E3:

ارور E3 مرتبط با قسمت سنسور دیفراست یخچال می‌باشد. سنسور دیفراست یخچال به ما کمک می‌کند تا دمای دیفراست را در محدوده مناسب حفظ کنیم. هنگامی‌که سنسور دیفراست یخچال آسیب ببیند دمای آن در محدوده مناسب قرار نخواهد گرفت. در این مواقع یخچال ما به‌درستی خنک نمی‌شود و باعث ایجاد مشکلات زیادی خواهد شد.

رفع ارور:

همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد ارورهای مرتبط با سنسورهای یخچال ارورهای پیچیده‌تری هستند لذا برای رفع آن‌ها بهترین کار این است که دست نگه‌داشته و با دپارتمان ویرپول روشاید سرویس تماس حاصل فرمایید تا متحمل ضرر مالی نشوید.

ارور E4:

ارور E4 یخچال فریزر ویرپول بسیار شبیه به ارور E3 می‌باشد؛ یعنی این ارور نیز مرتبط با سنسور دیفراست یخچال است. پس در صورت مشاهده این ارور باید بدانید که یخچال شما به‌درستی خنک نمی‌شود و ممکن است مواد غذایی شما فاسد شود.

رفع ارور:

برای رفع این ارور نیز بهتر است با دپارتمان ویرپول روشاید سرویس تماس حاصل فرمایید.

 

کلام آخر

ارور یخچال فریزر ویرپول در واقع نوعی اخطار است و به شما اطلاع می دهد دستگاه شما دچار نقص فنی شده و نیاز به تعمیرات دارد. برخی از مشکلات یخچال فریزر جزئی بوده و در صورت آشنایی با معنای هر کدخطا شاید بتوانید خودتان مشکل پیش آمده را برطرف کنید.

اما توصیه می‌شود برای جلوگیری از آسیب به سایر قطعات و تعمیر اصولی آن حتما از یک تکنسین متخصص برای رفع ارور یخچال فریزر ویرپول کمک بگیرید.

راهکارهایی برای جلوگیری از خرابی و کاهش نیاز به تعمیرات یخچال فریزر و افزایش عمر مفید آن:

  • از یک ترانس استاندارد جهت کنترل نوسانات برق استفاده کنید.
  • درب یخچال فریزر را بیشتر از حد ظرفیت پر نکنید.
  • از تراز بودن یخچال فریزر اطمینان حاصل کنید.
  • از گذاردن مواد گرم در یخچال فریزر خودداری نمایید.
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *